El bloc de la classe de cinquè

Un divendres de CIÈNCIES!

 

 

“Hem de donar als nens i nenes l’oportunitat de sentir abans de comprendre, d’experimentar abans de conèixer, ja que no hi ha res en la intel·ligència que no hagi passat abans pels sentits”

                                      Piaget, 1963

 

      Som-hi doncs!! A descobrir amb els sentits!! I a on millor per fer-ho que al LAB 0_6 de Manresa. Un espai, on tot els nostres alumnes d’educació infantil, van poder gaudir de totes les propostes manipulatives que ofereixen i que permeten que l’infant observi, explori, experimenti,… sempre amb una intencionalitat o fenomen científic al darrera.

 

      El Lab 0_6, l’espai de ciència per a infants hi podem trobar la sala fosca. Una habitació fosca per descobrir amb les llanternes i jugar amb la foscor i la llum, descobrir formes i els colors. I la sala gran on hi trobem diferents racons d’experimentació i descoberta.

 

           

 

           

 

    L’activitat s’acaba amb una gran rotllana on els infants comparteixen els seus descobriments. Una estoneta per raonar i explicar com han viscut cada un dels espais.

 

                             

 

 Aquest any, com a novetat, els alumnes de P5,  vam poder fer aigua de colors amb fruites i verdures. Amb diferents estris com ganivets, ratlladors, morter… i afegint aigua amb un comptagotes, vam descobrir que segons quins aliments tenyien l'aigua d'un color o un altre.

 

     Desprès de dinar, vam anar al Museu de la Tècnica. On vam poder gaudir d’una  proposta creada conjuntament amb el Lab 0_6: Tècnica 3-6. Desprès de veure telers i màquines antigues en funcionament relacionades amb el procés productiu de la cinteria, vam poder interactuar amb diferents materials i propostes que, de manera autònoma i segons els interessos de l’alumne, els permet reflexionar sobre conceptes bàsics relacionats amb la física i la tècnica.

 

        

        

 

 Un divendres de ciència que tots i totes ja tenim ganes de repetir.

 

Cliqueu sobre la càmera!

 

 

Leave a Reply