Promoció 2009-2010

JUGUEM A “ESPORTS ALTERNATIUS”

Gener 22nd, 2010 by formigues

El dilluns dia 30 de novembre els alumnes de la classe vam anar a l’Escola Anoia a conèixer esports alternatius: fun ball (joc semblant a la modalitat de pilota basca, la cesta punta) i mazaball (es un esport d’equip semblant al hoquei on s’utilitza un pal i una pilota d’escuma per evitar fer-se mal).

 

  

 

La Glòria, professora d’educació física de l’Escola Anoia, ens va preparar unes activitats per a poder practicar aquests esports. Ens ho vam passar molt bé i agraïm a l’Escola Anoia, i sobretot a la Glòria, per ensenyar-nos aquest esport.

 

Mireu més fotos clicant la càmera o entrant a l'àlbum de la classe.

 

 

Resum de curiositats matemàtiques

Novembre 2nd, 2009 by formigues

El diàmetre de Júpiter és tan gran que la Terra hi cabria onze vegades.

 

El volcà més alt del sistema solar és a Mart i se li ha posat el nom de mont Olimp. És un volcà apagat i el diàmetre de la base fa 500km.

 

El vaixell més gran del món és el superpetrolier Jahre Viking. Fa 458m de longitud i 96m d'amplada. Hi cabrien quatre camps de futfol.

 

L'iceberg més gran que mai s'ha descobert feia 334km de llargada i 96km d'amplada. La seva superfície era equivalent a la de Bèlgica. L'iceberg més alt feia 168 m. L'altura del Titànic només era un quart de l'altura de l'iceberg.

 

El Titànic, el transatlàntic més gran del seu temps, es va esfonsar en el seu primer viatge. A les 23:30 hores del 14 d'abril de 1912 va xocar contra un iceberg i es va partir per la meitat.

 

El terratrèmol de Xile de 1960 provocà un tsunami (onada gegant) de 25 metres d'altura que va arrasar les costes xilenes i arribà a les illes Hawaii situades a 10.000 kg de Xile.

 

El pont de Millau (França) es va inaugurar el 14 de desembre del 2004 i és el mes alt del món. L'autopista es troba a 245 m del terra i la longitud del pont és de 2.460 m. Està dissenyat per soportar ràfegues de vent de 250 Km /h.

 

La gran piràmide de keops es troba a Egipte i es va construir ara fa més de 4.000 anys. Tenia una altura de 146,60m i la seva base és un quadrat. Es van necessitar 20 anys i 100.000 homes per construir-la. S'estima que està formada per més de dos milions de blocs de pedra.

 

L'edifici més alt de San Francisco (EUA) té forma de piràmide. Fa 260m d'altura i té 48 pisos.

 

L'avió de passatgers més gran és l'Airbus 380, que va volar per primera vegada l'any 2.005. Té capacitat per a 555 passatgers en la seva versió normal, però pot portar fins a 850 passatgers. L´Airbus 380 té dos pisos per a passatgers i un altre per als equipatges. L´alçària que assoleix la cua de l´avió és de 24,1 m.

 

La campana del Tsar (Moscou) és la més gran que s'ha contruït al món. Fa 6,14 metres d'alçada i pesa 200 tones. L' estàtua de la llibertat pesa 205 tones, gairabé igual que la campana del Tsar, tot i que fa 46 metres d' alçaria.

 

La primera volta al món amb globus la van fer el suís Bertrnand Piccard i el britànic Brian Jones. Van recórrer 45.755 km sense escales en 19 dies, 21 hores i 47 minuts. El viatge es va iniciar el 21 de març de 1999 a les 8:05 del matí. El 3 de març del 2005 el nord-americà Steve Fosset completà la volta al món amb avió sense escales ni proveïment de combustible en 67 hores i un minut.

 

La flor Titan Arum procedeix de Sumatra (Indonèsia) i es considera la més gran del món. L'any 2003 s'observà el creixement d'aquesta flor fins que va arribar a 2'74 metres d'alçària. Pesa uns 75 quilos i té un diàmetre d'un metre. La Titan Arum assoleix la seva màxima alçària en un mes. Després d'aoxò, es mor al cap de 2 o 3 dies.+

 

GIMCANA ESCOLA ANOIA

Novembre 2nd, 2009 by formigues

   El dijous  dia 15 d’octubre els nens i nenes de 5è i 6è van anar a les Comes a fer una gimcana, juntament amb les escoles Ateneu i Mowgli.  

 

  Els alumnes de l’escola Anoia, que eren els capitans, van agafar un número per a cada l’equip i van esperar que cada nen es distribuís segons el grup que pertanyia.   

 

  Quan tothom va estar organitzat en el seu equip van començar els partits. Els partits podien ser de diferents esports: bàsquet, futbol, handbol, mate, rugbi o bé flat.   

 

  A l’hora d’esmorzar ens van donar coca i un parell de begudes. Des de l’hora d’esmorzar fins a l’hora de marxar varem poder realitzar molts partits. L’experiència ens va agradar perquè varem compartir activitats amb nenes i nenes d’altres escoles.   

 

Marcel·la Esquerra - Maidely González

INICIEM UN NOU CURS (2009-2010)

Novembre 2nd, 2009 by formigues

  

 

   Aquest setembre  els alumnes de 6è van iniciar el  seu últim curs al centre. Un curs carregat de noves il·lusions, expectatives, nous aprenentatges i experiències que ben segur recordaran al llarg de la seva vida. 

 

   D’altra banda, s’han incorporat a una nova llei educativa (LOE) que, previsiblement, els acompanyarà a la resta de la seva escolarització a l’etapa de Secundària.  Aquesta llei, està basada en competències bàsiques i us en farem cinc cèntims per tal que podeu comprendre el marc educatiu que contempla i que, per tant, desenvolupen els alumnes al centre. 

 

   La finalitat de l'educació és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les  eines necessàries per entendre el món en què estan creixent i que els guiïn en el seu actuar; posar les bases perquè esdevinguin persones capaces d'intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa, i en continu canvi, que els ha tocat viure. A més de desenvolupar els coneixements, capacitats, habilitats i actituds (el saber, saber fer, saber ser i saber estar) necessaris, els nois i les noies han d'aprendre a mobilitzar tots aquests recursos personals (saber actuar) per assolir la realització personal i esdevenir així persones responsables, autònomes i integrades socialment, per exercir la ciutadania activa, incorporar-se a la vida adulta de manera satisfactòria i ser capaços d'adaptar-se a noves situacions i de desenvolupar un aprenentatge permanent al llarg de la vida.

 

   Per aconseguir un desenvolupament d'aquestes competències, cal tenir en compte que totes elles estan en estreta relació i complementarietat: la visió de la realitat social i física és una construcció cultural que es produeix en les interaccions humanes que requereixen de competències personals i socials de la comunicació i de les metodològiques.  

 

   Per a l'educació obligatòria, s'identifiquen com a competències bàsiques les vuit competències següents: 

 

Competències transversals: 

 

Les competències comunicatives: 

1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual

2. Competències artística i cultural 

Les competències metodològiques: 

3. Tractament de la informació i competència digital

4. Competència matemàtica

5. Competència d'aprendre a aprendre 

Les competències personals: 

6. Competència d'autonomia i iniciativa personal 

 

Competències específiques centrades en conviure i habitar el món: 

 

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic

8. Competència social i ciutadana

———————- CURS 2008-2009 ———————-

Octubre 19th, 2009 by formigues

Theatre in English “Save the Planet”

Abril 20th, 2009 by formigues

 

 

On Friday  the students of  5th  and  6th  grade of  Primary went to the theatre Ateneu.  We watched a play, the name was “ SAVE THE PLANET ”.The story  started with Mr. Pollution.  He wanted to built a shopping center in a natural  park.  For that  reason, he wanted to cut the trees of the park.  Also, he wanted to contaminate the river.  Mean time, Laia and her friends were celebrating her  birthday.  Green woman gave a present to Laia.  The present was a magic blue ball.  The blue ball was magic because gave super powers. So they got super powers when they touched it.  With the super powers Laia and her friends won Mr. Pollution.So, the park wasn´t destroyed. In our opinion, the play was very funny.  Our favourite character was Laia.  

 

ROMAN NUMBERS

Febrer 3rd, 2009 by formigues

 Working others subjects in English. A little bit of Mathematics and History.

(Treballem altres assignatures en anglès. Una mica de matemàtiques i història)

 ROMAN NUMBERS 

   Introduction: 

The Romans used symbols to represent numbers. They were able to create a system to express all numbers, from 1 to 1000.000 using only seven letters. We don’t count with Roman numbers now, but we see them everywhere. We use them on some clocks and watches, on posters, and sometimes on pictures and statues.In occidental Europe this system was substituted, for general uses, by Arabian numeration in the XIV century. 

 

 


  The symbols: 

Here are the symbols that the Romans used:I  means 1V means 5X means 10L means 50C means 100D means 500M means 1000They didn’t have a symbol for zero. 

  How to read Roman numbers:  

To read Roman numbers, add the symbols together. But be careful! When there is a small number before a big number, you subtract the small number from the big number.  

 


 OUR WORKS CORNER

These are the works that we create to practice this unit 

“About me” 
I’m XI’ve got I brother
My brother is XX
My mother is XLVI
And my father is XLVIII
My grandmother is LXXXVI
We live at number XXXI Irelans Street
IV people live in my house
My doy is V
My birthday is on the XXII of April.

SAMUEL

 

“Sports” 
I like playing football with my cousins. They are IV and VI years old.My dad is XLIV and my mum is XXXIX, my oldest brother is XVI years old.On Saturdays I go to play basketball in “Les Comes” with some friends, and my brother too.

DAVID


"My family and pets"
Hello teacher Assumpta I'm Oriol, I am X years old.
My father is Xavier, he's XLVI years old.
My mother is Gemma, she's XLIX years old. 
My grandpa is Ramon ad my grandma is Roser and Angelina.
Ramon is LXXXVI years old, Roser is LXXXIII years old.
Angelina is LXXXIII. My uncle Salvador is LIII years old,
and my auntie is Montserrat, she's LV years old.
She has a cat its name is Perlet and it is II years old, it's a crazy cat!.
I have a dog its name is Bac and it is VII years old.
She's got three kittens Bufona, Luna and Pruna. 

ORIOL

 

“About me” 
I'm X. My name's Marcel·la. my name has VIII letters.
I've got I brother and I sister.
My brother is XIV and my sister is XVII.
My mother and my father are XLIV.
I live at number VIII.
V people lives in my house.
My birthday is on the XXII of April.
My favourite number is II.
At VIII hours I get up.
At IX h I go to school.
At X-XI-XII-X h I stay in class:
At I-II-III h I have lunch.
At III-IV-V h I sat in class again.
At V-VI h i do homework.
At VI h I have tea.
At VII-VIII h I play.
At IX h I have dinner.
At X h I go to sleep.

MARCEL·LA

 

“Birthdays” 

My mum is XLIV years old, her birthday is on XXIII of May.
My dad is XLII years old, his birthday is on XV of August.
My brother Ivan is XXIII years old, his birthday is on XXVIII of October.
My brother Jose is XXII years old, his birthday is on X  of January.
My sister Mary is XXII years old, her birthday is on XXI of March.
My name is Mònica, I'm X years old , my birthday is on XXVIII of August.

MÒNICA G. 

 

ACTIVITATS INICI DE CURS

Desembre 2nd, 2008 by formigues

Volem explicar-vos les activitats que hem fet durant aquest inici de curs ja que han sigut molt interessants i divertides.

  • El dia 10 d’octubre l’escola Anoia va organitzar una gimcana a les Comes en la qual hi van participar els alumnes de 1r d’ESO de l’esmentada escola i els nens i nenes de 5è i 6è de les escoles Mowgli, Ateneu i Jesús-Maria. L’objectiu és que els alumnes d’aquestes escoles ens anem coneixent mitjançant la realització d’activitats lúdiques molt divertides.  

  • El  matí del dia 13 d´octubre vam visitar el  parc eòlic de la serra de Rubió . Va ser  molt interessant perquè vam aprendre moltes coses sobre les energies renovables i ens van explicar com funciona un parc eòlic i com és un aerogenerador i fins i tot vam entrar en un d'ells. També vam estudiar una mica la fauna i la flora de la muntanya.

  • Durant el mes d´octubre també  vam visitar una exposició sobre la Guerra del Francès que es feia al museu comarcal de l'Anoia. Aquesta activitat  s´ha fet perquè aquest any és el bicentenari de la Batalla del Bruc. Ara ja coneixem molt bé la història del Timbaler del Bruc.

  

  • Ja hem començat les classes de Cuineta. A la primera classe vam aprendre a fer panellets. Quan vam acabar la professora els va sortejar i li van tocar a la nostra companya Marina Muñoz. Ens va dir que eren molt bons.
       

  • Com cada any, hem anat a celebrar la castanyada fent una excursió a Sant Guim de Freixenet. Vam passar el dia jugant i va ser molt divertit. Després de dinar vam menjar castanyes.

Aprenem anglès des de la “web”

Novembre 21st, 2008 by formigues

As you know, this year we’ve got a new learning resource for English language that consists on computer either working in school or from your house. Revise the contents that we work lesson by lesson and, participate in the activities and games that “INCREDIBLE ENGLISH KIT” characters propose you.

Go to the right side link that appears in your computer screen and you’ll access to the main page of   “INCREDIBLE ENGLISH KIT”, click on the number bellowing to your course and check your know ledges.

http://www.oup.com/elt/incredibleenglish/

(Tal i com ja sabeu, aquest curs tenim  un nou recurs d’aprenentatge de la llengua anglesa que és mitjançant l’ordinador, ja sigui des de l’escola o des de casa.  Repasseu els continguts que treballem lliçó a lliçó i,  participeu en les activitats i jocs que us proposen els personatges de “INCREDIBLE ENGLISH KIT”.

Situeu-vos a l’enllaç que apareix a la part dreta d’aquesta pantalla i accedireu a la pàgina principal de “INCREDIBLE ENGLISH KIT”, cliqueu  sobre el número que correspon al vostre curs i poseu en pràctica els vostres coneixements.)

Benvinguts al nou curs escolar 2008-2009

Octubre 20th, 2008 by formigues

Els nens i les nenes de 5è us donem la benvinguda al nou curs 2oo8-2009.

Hem arribat al Cicle Superior de primària i això vol dir que som, juntament amb els nens i nenes de 6è, els grans de l'escola.

El nostre professor tutor és el Jordi. Ens ha explicat que això comporta una sèrie de responsabilitats ja que hem de ser l'exemple dels més petits amb el nostre comportament i treball. També tindrem activitats noves, una d'elles seran les classes de cuineta, una altra són les convivències de neu que farem amb els de sisè al poble de Sant Joan de l'Erm, i moltes més que anirem descobrint junts.

Pensem que en aquest curs a més d'aprendre moltes coses també ens ho passarem molt bé.