ELS RACONS DE CLASSE
El treball per racons és una proposta metodològica que proposa delimitar, dintre de l'aula, diferents espais on els nens i nenes puguin realitzar de manera simultània diferents activitats de tipus cognitiu, manipulatiu i simbòlic.
És una forma d’estructurar l’espai de la classe, on es pot recullir el dinamisme, les necessitats, l’elasticitat i la flexibilitat que els propis infants ens aporten.
Per a ser sensibles a aquestes manifestacions i ser capaços de reconvertir-les en una activitat didàctica, es pot organitzar l’espai de la classe de forma que es pugui donar resposta a la capacitat imaginativa, d’exploració i d’observació que els nens i nenes manifesten en el seu fer diari.
Cal partir de la diversitat de conceptes envers els racons: racons de joc, racons de treball, racons lúdics.
Organitzar l’aula en racons dona la possibilitat, al nen/a, de treballar individualment tot allò que ha aprés de forma col·lectiva, així d’aquesta manera els aprenentatges seran realment significatius i funcionals.