Promoció 2018-2019

Comencem una nova etapa…

Aquest curs 2013-2014, hem començat una nova etapa: L’ EDUCACIÓ PRIMÀRIA.

 

L'educació primària és una etapa fonamental en la formació dels nens i de les nenes, que s'inicia en finalitzar l'educació infantil i generalment continua en l'educació secundària obligatòria.

 

Comprèn sis cursos i s’organitza en tres cicles de dos cursos cada cicle.

 

Les finalitats bàsiques d'aquesta etapa educativa són proporcionar a l'alumnat un marc d'aprenentatges que li permetin iniciar-se en l'adquisició de les competències bàsiques i en l'aplicació dels instruments necessaris per adquirir nous aprenentatges. Aquesta etapa proporciona als infants una educació que els permet assegurar el seu desenvolupament personal  posar les bases d'una formació basada en l'autonomia personal, la responsabilitat, la solidaritat, la llibertat, la participació i el compromís individual i col·lectiu: conèixer els elements bàsics de la llengua, (expressió oral, comprensió oral i escrita en català, castellà i anglès). l'entorn geogràfic, la història, les matemàtiques bàsiques, i les tradicions que li permetin arrelar-se al país, i poder participar en la construcció d'un món millor i continuar aprenent al llarg de la vida.

 

Les competències bàsiques són l'eix vertebrador del procés educatiu. El currículum orientat a l'adquisició de competències estableix que la finalitat de l'educació obligatòria és aconseguir que els nens i les nenes adquireixin les eines necessàries per entendre el món i esdevinguin persones capaces d'intervenir activament i crítica en la societat plural, diversa i en canvi continu que ens ha tocat viure. Un currículum per competències significa ensenyar a aprendre i seguir aprenent al llarg de tota la vida.

 

L’objectiu d’aconseguir persones competents comença a ed.infantil (ajudant a desenvolupar capacitats) i a primària les competències bàsiques promouen el desenvolupament de capacitats que els facin capaços (competents) de resoldre situacions de la vida.

 

Les competències són:

 - Aprendre a ser i a actuar de manera autònoma.

 - Aprendre a pensar i a comunicar

 - Aprendre a descobrir i a tenir iniciativa

 - Aprendre a conviure i habilitar el món

 

“Si alguna finalitat hem de tenir per sobre de totes les altres, és ensenyar als nens i nenes a ser feliços..”

 

De fet en aquest senzill concepte poden resumir-se tots els anteriors; una persona feliç és una persona plena, capaç de gaudir d’una manera sana i responsable de la seva vida en societat, actuant amb empatia vers els altres i ajudant a fer un món millor.

 

Hi ha una reflexió de F.Savater, que val la pena tenir en compte:

 

“EDUCAR és preparar a les persones perquè esdevinguin homes i dones complerts, és  a dir: amb autonomia individual, cohesió social i  capaços de raonar allò que és preferible i proposant models d’excel.lència.

 

Esperem doncs, que  els nostres alumnes i els vostres fills esdevinguin persones compler-tes adquirint les eines necessàries per ser feliços en el present i en el futur.

 

Els alumnes de la classe de primer i tots els mestres hem començat amb molta il.lusió.

 

Els "Bufis" que és el nom de la nostra classe, estem molt motivats per aprendre i la nostra mestra diu que amb tantes ganes d'aprendre, constància, participació i esforç arribarem molt lluny.

 

Ja us anirem explicant algunes de les moltes  cosetes que anem fent i que ens ajuden a avançar en el nostre procés d'aprenentatge. Un petó molt gran a tots!!

 

 

Comments are closed.