Promoció 2014-2015

IDENTIFICACIÓ I CLASSIFICACIÓ DE ROQUES

 

Enguany, els alumnes de 6è hem estudiat l’estructura, formació i composició de la Geosfera i, per conèixer-la més bé, hem fet una pràctica sobre les roques que la componen.

 

Ha consistit en identificar les roques més abundants de la superfície terrestre mitjançant una clau dicotòmica d’identificació, organitzant-nos en diferents grups. Disposàvem del següent material: diverses roques, estereomicroscopis (lupes binoculars) i una clau d’identificació. Primerament, en decidíem el tipus, és a dir, si la roca era magmàtica, sedimentària o metamòrfica. Seguidament llegíem el primer punt de la clau d'identificació del tipus seleccionat. Si la descripció coincideix, es passa al punt que s’indica al final de la frase, si no coincideix, es passa al segon punt i així fins a trobar la roca corresponent.

 

 

 

Mentre anàvem avançant, anàvem fent un informe dividit en diferents apartats:

 

-Objectiu: Apartat on s’explica la finalitat de la pràctica.

-Material: S'enumeren els materials usats.

-Procediment: S’expliquen els passos que s’han seguit.

-Resultats: Aquí hi ha explicat el resultat obtingut, és a dir, el tipus de roca i la roca en qüestió.

-Discussió: S’explica per què la roca és la que és.

-Conclusió: Resum i opinió de l’experiment.

 

 

 

Finalment, hem realitzat un treball sobre diferents objectes quotidians que ens envolten que s’han obtingut a partir de roques i minerals que hem estudiat, explicant d’on surten, per a què serveixen i com es fabriquen, entre altres aspectes.

 

 

 

Carla, Meritxell, Eudald i Eugeni

 

 

Cliqueu la càmera per veure totes les fotos de l'activitat

 

 

Leave a Reply