El bloc de la classe de primer

ANEM A LA PLATJA

Juny 6th, 2021 by formigues

 

      Per acabar el tercer trimestre i despedir el curs, el passat dijous 10 de Juny els nens i nenes dels Cargols, juntament amb els nostres companys/es de la classe dels Esquirols, Mussols i primer, vam anar a gaudir d’un gran dia a la platja.

      Va ser un dia genial!

      Desprès d’esmorzar a la classe, tots cap a l’autocar que ens va portar cap al Càmping de la Gavina a Creixell.

      Només arribar una mica de crema i tots cap a jugar amb la sorra i amb totes les joguines que portàvem ( pales, galledes, rasclets,..). Aquest any, hem gaudit més que mai de l’aigua. Una mar en calma i una aigua cristal·lina han fet que quasi tots els cargols es passessin quasi tot el matí a remull.

 

        

 

Quan ja començaven a sonar algunes panxes, vam anar a dinar per recuperar forces. Macarrons, entrepans, truites,…. Mmmmm!! Quina gana!!

 

        

 

Un cop dinats  encara ens va quedar una bona estona per poder jugar tots junts. Vam continuar jugant  amb la sorra imaginant que som arquitectes de pous, cercadors d’aigua, constructors de castells, cuiners, pirates i tot allò que la nostra imaginació va poder crear! Vam seguir a remull una estoneta més fins que va arribar l’hora de marxar. Ooohhh!! Ja marxem? Preguntaven els cargols, que el temps a la platja se’ls havia fet curt.

 

       

 

Un dia ple de sensacions agradables jugant a la sorra o gaudint d’un bon bany que ja tenim ganes de repetir.

 

      

        

       

 

“Jugar pels nens/es és la possibilitat de retallar un trosset del món; manipular-ho, experimentar-ho, provar-ho, viure’l! Ja pot ser en solitari o amb amics, tot sabent que on no pot arribar ho pot inventar o imaginar. Així, defineix el joc, el joc lliure com la veritable necessitat de l’infant”

Tonuchi, F. (2014) Reflexions en veu alta sobre el joc infantil.

 

 

 

Experimentem amb l’aigua: SURA O S’ENFONSA?

Maig 26th, 2021 by formigues

 

   Els cargols hem experimentat amb diferents objectes, tot observant si suren o s’enfonsen. Entre tots realitzem hipòtesis, les comprovem i en traiem algunes conclusions.

   Amb aquest experiment hem volgut que els nens i les nenes exploressin la flotabilitat de diversos objectes i materials d’ús quotidià i que comencessin a reconèixer algunes de les característiques que podrien explicar perquè alguns objectes suren i altres no. Així, que ens hi hem posat de seguida. Els hem presentat els objectes.  Primer hem fet les nostres hipòtesis sobre quins creiem que flotarien i quins no. Llavors hem passat a experimentar què passava, tot jugant amb els diferents materials i l’aigua. En acabar, hem posat en comú els nostres petits descobriments.

 

       

       

     

 

Ens ho hem passat molt bé! Mireu, mireu!!

 

LA SENYORA PRIMAVERA

Maig 7th, 2021 by formigues

 

   Els Cargols, aquest tercer trimestre estem descobrint moltes coses de l’estació més florida de l’any: LA PRIMAVERA. Una estació on tot s’omple de colors i olors.

   Hem observat com ha anat canviant el paisatge amb l’arribada la seva arribada: fa més bon temps, els ocells tornen, surten les flors, al patí els arbres tonen a lluir les seves boniques fulles,…Hem parlat dels elements típics d’aquesta estació per després de decorar l’aula amb flors, papallones, paisatges primaverals,… amb diferents tècniques plàstiques.

     

     

     

   I quina ha estat la nostra alegria quan el dia de Sant Jordi vam tenir una sorpresa la mar de florida: ens va fer una visita LA SENYORA PRIMAVERA i duia du un carretó ple de sorpreses. Al pati, juntament amb els esquirols, ens va explicar un conte molt bonic de papallones, abelles, marietes, flors,… que anava traient del seu carretó.

        

 

   Moltes gràcies senyora primavera!! Gràcies per il·lusionar-nos i descobrir-nos moltes coses sobre aquest bonica estació que tant ens agrada.

 

CELEBREM SANT JORDI

Abril 24th, 2021 by formigues

 

 

    L’inici del tercer trimestre ve marcat per la celebració de LA DIADA DE SANT JORDI. Una diada molt especial, plena de llibres i roses, en els més diversos formats, que posa en relleu la creativitat dels nostres alumnes i fomenta la cultura i les tradicions.

    Des de fa un parell de setmanes els Cargols hem realitzant diverses activitats relacionades amb Sant Jordi.

       

    Desprès d’explicar diferents versions de la llegenda de sant Jordi i conèixer una mica més en que consisteix aquesta celebració hem fet una ROSA amb material reciclat i una titella del personatge més ferotge: EL DRAC. Mireu mireu,…

     

      

                             

     

     

                            

 

   I com el 23 d’abril també el dia del llibre els Cargols hem observat com es crea un conte per després elaborar-ne el nostre.

    L’ART D’INVENTAR-SE CONTES

   Els infants, dia a dia, són creadors d’històries en que es narren a sí mateixos, els seus somnis i desitjos, i, també, com veuen el món.

   Inventar històries, contes(els personatges, els objectes màgics, els vehicles i els mons on passen les histories)  és una activitat divertida i creativa que ens ajuda a expressar-nos millor i ampliar el nostre vocabulari mentre deixem volar la imaginació!

   Els Cargols ens agraden molt els contes, escoltar-los, mirar-los, explicar-los, i ara hem decidit inventar-nos un.

   Primer de tot hem parlat dels elements que han de tenir els contes: personatges, una història, un final, unes il·lustracions( dibuixos). I després de mirar varis contes, som-hi ara ens toca a nosaltres.

   Per trobar els personatges que seran els protagonistes del nostre conte hem començat una línia en un full que cada un de nosaltres hem continuat. Després hem observat els gargots que han sortit i hem imaginat què ens recordaven. I, mireu hem trobat els nostres protagonistes!!

     

              

I un cop tenim els protagonistes toca inventar-se una història. Desprès  una gran feina en equip (pluja d'idees,  esforç per expressar-se bé i fer-se entendre), on  TOTS ens hem  esforçat molt, finalment  hem creat el nostre conte . I ara toca il·lustrar-lo. Entre tots hem dibuixat els diferents personatges deixant volar la nostra creativitat i imaginació. Estem fets tots uns artistes.

  

 

Ens hem divertit molt elaborant aquest conte i estem molt contents del resultat. Esperem que el gaudiu tant com nosaltres.

  

 

Celebrem LA PASQUA!!

Març 26th, 2021 by formigues

 

 Com és tradició a l’escola, quan s’acaba el segon trimestre i la Pasqua ja és aquí, DECOREM OUS I LA MONA DE PASQUA.

 

Per decorar els ous, enguany degut al covid, no hem pogut fer tallers i barrejar grups classe, però els cargols hem escollit tres tècniques: paperets de colors i purpurina, pinta ungles i el més divertits fent rodar pintura per decorar-los. Com podeu veure han quedat preciosos!!! Què creatius que som els Cargols!!

 

     

      

                     

 

    I aquest any cada un de nosaltres hem decorat la nostra petita mona. Amb un dònut, molta xocolata, virutes de colors, ametlles, “lacasitos” i plomalls hem decorat les nostres petites mones. 

 

         

        

 

Ens ho hem passat molt bé i ens han quedat molt maques!! Mireu, mireu!!

 

FEM CIÈNCIA A L’ESCOLA!

Març 22nd, 2021 by formigues

 

 El passat dilluns 22 de Març ens va visitar el Lab 0-6. El LAB 06 de la Universitat de Manresa és un centre de descoberta, recerca i documentació per a l’educció científica i van venir a presentar-nos diverses activitats de ciència juntament amb els esquirols i els mussols.

 

    Vam realitzar dues activitats:

  • Una de lliure elecció on es presentaven diferents propostes que afavorien la mobilització d’idees científiques en els infants de diferents temàtiques de la ciència.
  • I una altra activitat enfocada a un repte concret: aconseguir tenyir l’aigua de colors amb elements naturals.


    Les propostes del Lab 0-6 sobre rodes estan pensades per proporcionar experiències enriquidores i suggeridores als infants a partir de l’acció autònoma i la iniciativa personal. Amb aquestes propostes els infants van poder investigar, analitzar, experimentar, descobrir, fer hipòtesis, crear i comunicar el que anaven descobrint interaccionant amb els diferents materials que tenien a l’abast i el munt de possibilitats que els oferien. Ambdues activitats estaven dirigides a estimular la curiositat natural dels infants i incentivar la seva intervenció raonada sobre la realitat. Ofereixen als infants una oportunitat d’aprenentatge i experimentació per despertar interès i motivació pel món científic. Al final de cada activitat s’estableix una conversa per comentar el què havien descobert i el que podríem anar descobrint!

 

     

            

             

      

    

Tots ens ho hem passat d’allò més bé fent de petits científics. 

UN DIA A LA NATURA: A LA RECERCA D’UN TRESOR

Març 14th, 2021 by formigues

     

    El passat 5 de Març els Cargols vam anar d’excursió. En teníem moltes ganes, ja que era la nostra primera sortida de l’escola. Amb la motxilla plena d’energia i il·lusió vam pujar a l’autocar i vam posar rumb a la Masia Aubareda.

      

    En arribar vam esmorzar per carregar les bateries i vam jugar una estona pel camp.

   

    I per fi va arribar l’hora d’anar a buscar el tresor. I us preguntareu, quin tresor? Doncs a l’escola ens va arribar una carta del Salvador l’explorador, en la qual ens demanava ajuda per trobar un tresor, que havien amagat fa temps uns bandolers que formaven la  banda dels Malacara, a prop de la Masia Aubareda. Ens va enviar un mapa també, així que, tot seguint el mapa, vam anar a la recerca del tresor. Creieu que el vam trobar?

          

      

               

   

   Siiiiii!!Després de superar diverses proves d’autèntics exploradors finalment vam trobar el tresor. Viscaaaa!!!

     

   I molt contents vam tornar a la Masia Aubareda a dinar i a jugar una mica més a l’aire lliure tots junts.

     

   Vam gaudir d’un dia genial, descobrint, no només on s’amagava el tresor sinó també explorant i descobrint coses de l’entorn. El dia va passar molt ràpid, ens hauria agradat quedar-nos una estona més jugant! I ja estem desitjant que arribi la propera sortida. UN DIA A LA NATURA PER CAMINAR EXPLORAR, OBSERVAR,  DESCOBRIR, GAUDIR I APRENDRE.


 

Com que sabem que us hauria encantat veure’ns per un foradet, aquí us deixem un recull de fotografies. Entreu, remeneu i gaudiu amb nosaltres! 

PEL MES DE FEBRER, CARNESTOLTES HEM DE FER.

Febrer 25th, 2021 by formigues

 

  

     Com diu la dita: PEL MES DE FEBRER, CARNESTOLTES HEM DE FER.

     Així ho vam fer els Cargols: vam cantar, ballar, saltar, i…. com no ens vam disfressar.

     El Carnestoltes va arribar ben disfressat i amb un missatge per tots i totes. 

 

             

 

      Ens va donar varies ordres que nosaltres, obedients com som, hem seguit cada dia. Mireu, mireu,…

 

  

   

 

                           

 

 I el divendres uns mitjons divertits però això no és tot. Els Cargols estem treballant realitzant un projecte de la NEU i per això vam decidir convertint-nos en autèntic ninot de neu. Mireu que guapos i guapes estàvem.

 

  

    

    

                         

 

      DISFRESSAR-SE, un joc que ens permet veure el món des d’una altra perspectiva, expressar, imaginar i anar forjant la pròpia personalitat. Juguem a ser…?

    

 

EL NOSTRE DIA A DIA

Febrer 12th, 2021 by formigues
 

    Ja fa uns mesos que els Cargols de P3 començàvem un nou curs. Un nou curs marcat per un virus que fa que les coses potser siguin una mica diferents: duem mascareta en les entrades, sortides i excursions i tot sovint ens rentem les mans però, no per això deixa de ser un curs ple de sorpreses, d’emocions, d’il·lusions, de canvis, de diversió i d’aprenentatges.

 

   El nostre dia a dia està ple de moments únics i irrepetibles, són instants que fan que tot el que vivim ens serveixi per créixer i avançar.

 

   Les entrades a l’escola són relaxades. Anem entrant, penjant la bosseta de l’esmorzar o berenar, pengem la  jaqueta i ens posem la bata, per tot seguit, escollir el joc que més ens agradi per esperar que tots els cargols siguin a l’aula. 

 

           

           

 

   Al matí, quan tots els cargols ja som a l’aula ens trobem tots al racó de l’assemblea, un espai per compartir, escoltar i intercanviar. Comencem amb el bon dia, i li segueixen les rutines del temps, qui ha vingut  i què farem avui? A través dels càrrecs treballem l’autonomia, l’aprendre a aprendre i afavorir l’assoliment de petites responsabilitats.  Qui ens vol explicar alguna cosa avui? Com estem avui? Donant importància al que senten i tenen ganes d’explicar. Què en són d’importants les emocions!!

 

            

 

   Arriba el moment de l’esmorzar, recordant als pares la importància d’un esmorzar i berenar saludable basat en  la fruita, petits entrepans i els làctics.

 

          

 

   I arriba el moment del joc lliure, primer a la classe per continuar-lo al pati. El joc lliure és un espai de descoberta que es basa en la curiositat de l’infant que busca conèixer i aprendre el seu entorn i el medi que l’envolta per adaptar-s’hi. El joc lliure ajuda a elaborar coneixements i aprenentatges que li son essencials per a la vida. Ens ajuda a observar com es relacionen els infants i com van establint connexions.

 

           

            

 

   Atenent i respectant els diferents ritmes i necessitats  fem activitats de tot tipus , unes més dirigides i d’altres més lliures. Les activitats dirigides ens serveixen per posar èmfasis en el treball d’un concepte o contingut en concret que volem treballar del currículum, mentre que en  les  activitats no dirigides els infants són lliures i posen en funcionament la creativitat i la imaginació a través de l’exploració de diferents materials.

 

         

          

 

   L'EXPERIMENTACIÓ a infantil és font d'aprenentatge i és per això, que un cop a la setmana realitzem activitats d’experimentació. Activitats en les que investiguem , provem, asseguem, modifiquem, construïm, destruïm, verbalitzem, compartim, raonem, inventem, imaginem,…

 

        

         

 

   Cada dilluns a la tarda gaudim d’una estona de PLÀSTICA. Entenem la plàstica com aquell mitjà de comunicació on els infants s’expressen lliurement i poden arribar a percebre a través del dibuix el món que els envolta i el món propi.

 

         

 

   Els dimarts a la tarda fem PSICOMOTRICITAT. Als Cargols ens encanta entrar a la sala a fer psico! Construïm, inventem, saltem, rodolem, compartim, imaginem… Els nens i nenes utilitzen el cos i el moviment per a explorar el món que els envolta. Les estones de psicomotricitat són molt importants per al seu desenvolupament físic, emocional i social.

 

        

                

 

   Els dimecres a la tarda fem ANGLÈS amb la teacher. L’objectiu és que els infants es familiaritzin amb els missatges i els sons de la nova llengua mitjançant expressions, vocabulari, conçons, contes, etc., i que en acabar el curs siguin capaços de comprendre missatges senzills responent-hi físicament en contextos significatius i tenint una actitud positiva davant l’aprenentatge de la nova llengua.

 

         

 

   La MÚSICA a  Infantil és del tot vivencial, passa per la descoberta, l‘experimentació i la creació. Amb la música el nen desenvolupa uns hàbits d’escolta i atenció, així com de respecte per la pròpia actuació individual i la de la resta del grup. Cada dimarts al matí gaudim de diferents activitats musicals.

 

       

 

   Som la classe dels cargols, i dia a dia, pas a pas, anem descobrint, creant, experimentant,… Som cada vegada més autònoms i  junts ens anem fent grans. Però el més important i tal com diu el lema de l’escola d’aquest any  MASCARETES QUE NO ATUREN ELS SOMRIURES ens sentim molt feliços i contents. Ens agrada emocionar-nos tots junts en cada nova experiència que ens porta el curs.

 

Ja veureu, mireu les fotos. Que bé que ens ho hem passat!

 

JUNTS MILLOREM EL MÓN

Febrer 3rd, 2021 by formigues

 

     En Pit i en Pat es coneixen i de seguida es fan bons amics. Juguen, riuen i s’ho passen d’allò més bé junts, compartint tot el que tenen en comú. No poden ser més feliços perquè es tenen l’un a l’altre i estan convençuts que res ni ningú pot trencar l’amistat que els uneix.

    De mica en mica, però, la monotonia i la convivència fan que sorgeixin petits problemes. Els dos amics comencen a no estar d’acord en certes coses, i s’enfaden sovint. Els petits problemes sense solucionar van fent-se grans, i més grans, i així és com apareix el “mal humor”, que no sabem com ni perquè, va creixent i creixent fins que aconsegueix separar-los.

    Els dies passen i els dos amics no tarden en adonar-se que es troben molt a faltar, que sols s’avorreixen. Per això, de mica en mica, comencen de nou a apropar-se i aconsegueixen fer fora de la seves vides el mal humor que tant de mal els ha fet. Aconsegueixen trobar maneres de superar les seves diferències o, si més no, a respectar-les i aprendre a viure amb elles.

    El dia 30 de gener és el dia de la Pau i la no -violència, i amb la lectura d’aquest bonic conte: UNA MICA DE MAL HUMOR, d'Isabel Carrier hem introduït el tema a la classe.

 

                                     

 

    Els Cargols hem descobert que tots a vegades ens enfadem o estem de mal humor per no poder jugar o no ens deixen fer coses que voldríem, però com en Pit i en Pat, creiem que és millor buscar una solució i estar content que estar enfadat o de mal humor. I ens quedem amb la bonica frase del Ivan: FER I DIR COSES BONIQUES, FA QUE LA GENT ESTIGUI CONTENTA.  

 

    ELS CONTES PODEN SER UNA EINA MOLT ÚTIL PER TREBALLAR AMB ELS INFANTS. A PARTIR DEL CONTE ELS NENS/ES PODEN VERBALITZAR ALLÒ QUE ÉS TAN DIFÍCIL DEXPRESSAR, LES  NOSTRES EMOCIONS I ELS NOSTRES SENTIMENTS.

 

   Juntament amb els Esquirols i els Mussols, hem fet aquest bonic mural per decorar l'escola. JUNTS MILLOREM EL MÒN.