Promoció 2016-2017

L’EXPRESSIÓ CORPORAL

Desembre 22nd, 2010 by formigues

Aquest curs els alumnes de p4 i p5 han iniciat una nova  activitat extra-escolar: L' EXPRESSIÓ CORPORAL

 

A través de les diferents activitats d'expressió corporal, els nostres infants desenvoluparan el control del propi cos i obtindran d'ell totes les possibilitats d'acció i expressió. Aprendran a tenir més autonomia personal, capacitat d'atenció, creativitat i autocontrol. Descobriran la música a través de les vivències corporals i aprendran a expressar emocions. 


 

MIREU L'ÀLBUM DE FOTOS PER VEURE ALTRES ACTIVITATS

 

TREBALL DE LA POMA: observació i manipulació

Desembre 16th, 2010 by formigues

 

Ja hem anat a la fruiteria a comprar pomes…..i ara, a la classe, en tenim un munt per poder-hi treballar!

 

La Carme, la dependenta, ens ha explicat d'on provenien les pomes que hem comprat, … n'hi ha de Lleida, de Girona i ……… de l'extranger!

 

Vaja!, que ja hem començat el treball!

 

Primer de tot l'hem tocat i hem fet servir el sentit del tacte.

Després, l'hem olorat, i hem fet servir el sentit de l'olfacte.

El sentit de l'oïda no l'hem fet servir, …la poma no fa soroll!

Ui!, … però el sentit del gust … aquest SI que l'hem fet servir!, sabeu quan?

 

Un cop ja teniem la poma ben "apamada", hem començat a descobrir-hi més i més coses.

Hem observat,  que per agafar-se a l'arbre té un pecíol no massa llarg de color marró. De mica en mica hem arribat al bell mig de la poma i hi hem trobat el cor i els pinxols dins la seva cambra. I l'hem pelada amb un ganivet, però, el ganivet no tallava gaire i ens costava una micarrona, però la senyoreta n'ha pelat una amb la pela sencera i llarga!. La seva carn és blanqueta o d'un color groguet molt fluixet.

 

I, el més divertit de tot ha estat quan hi hem jugat, ….ja sabem que amb el menjar no s'hi juga, però, avui, era un dia especial!

 

 
 

 

Amb els companys de taula, hem construït una poma diferent. Després hem tallat mooooolts trocets i hem fet dibuixos damunt la taula …, ei! després ho hem netejat tot!.

 

VOLEU VEURE-HO?

 

EDUCACIÓ VIAL

Desembre 10th, 2010 by formigues

 

 

Aquesta setmana hem dut a terma a l'escola, una de les activitats del programa d'Educació Vial.

 

L'agent Anna, ens ha vingut a visitar i tot explicant el conte "M'he perdut", ens ha donatuns consells i unes normes que fan possible la convivència i evitar accidents. 

 

Aquest és un ensenyament que introduiex al nen/a en el món de la circulació, no només mostrant-li  quines són les normes o senyals de tràfic sinó inculcant-li valors vials.

 

Aquesta educació és especialment important perquè des de petits fem ús de les vies públiques, ja sigui acompanyats dels pares o en el cotxe familiar, i cal desenvolupar la consciència ciutadana i hàbits per la creació del sentit vial.   

 

 

L'educació viària infantil tracta de:

  • Donar a conèixer les normes viàries vigents per a promoure hàbits i actituds de respecte cap a aquestes.

Com a vianant:

  • Els infants no senten el perill. Surten al carrer amb la idea de jugar.
  • Cal caminar sempre per la vorera, lluny del rastell, i parar atenció a les entrades i sortides de vehicles dels garatges.
  • També s'ha de parar una atenció especial quan creuen el carrer. És millor creuar-lo en el punt en què hi ha un semàfor. Els infants aprenen jugant, per la qual cosa, fixar-se en el canvi de color dels ninots i responsabilitzar-los de l'ordre de creuar és un bon mètode d'ensenyament. O bé, creuar pel pas de vianants.
  • L'adult que l'acompanyi no ha d'infringir cap regla de trànsit.
  • Ha d'aprendre a identificar zones reservades per a vianants i iniciar-se en el coneixement d'alguns senyals.

Com a viatger

  • Ha d'anar assegut darrere i no tocar les manetes, les finestres o les portes. Totes han de tenir el botó de seguretat posat.
  • El cotxe no s'ha d'obrir mai fins que no estiga totalment aturat.
  • Ha de baixar del cotxe sempre per la vorera, mai per la calçada.
  • No  llençar objectes per la finestreta, ni treure el braç o la mà.
     MIREU ALGUNES FOTOGRAFIES

             

LA POMA

Novembre 15th, 2010 by formigues

Els dijous, que és el dia d'esmorzar fruita, varem observar que molts nens i nenes de la classe portaven poma i n'hi havia de diferents formes i colors.

Entre tots, vam pensar quin podria ser el motiu?… i vam arribar a la conclusió que això passava perquè la POMA és una fruita de tardor.

 

Així, doncs, vam anar "per feina" i vam decidir conèixer millor aquest fruit de TARDOR.

En primer lloc, vam fer una presentació, en power point, de la poma. A tots ens va encantar! … i ens vam il·lusionar en seguir investigant. 

El Riel ens va obsequiar amb un conjunt de varietats de poma que ens ha anat molt bé per començar el treball.

 

Ara, mica en mica, ens anirem endinsant en el món de la POMA per descobrir, experimentar, tastar, olorar, mirar, … i, sobretot, gaudir mentres anem aprenent.

 

De moment, ja hem fet una pomera, carregada de pomes. Hem treballat en grup i amb la col·laboració de tots plegats, el resultat del nostre treball plàstic ens ha deixat ben satisfets!.

 

 

 

PARES I MARES, us animo perquè els vostres fills portin, a la classe, pomes de diferents tipus i varietats i així poder tenir més material per descobrir i experimentar!. Gràcies

Ja us anirem informant dels nous treballs. 

… I perquè en feu un tastet…, aquí teniu les imatges del procés del nostre primer treball.

 

 

ANEM D’EXCURSIÓ!

Novembre 15th, 2010 by formigues

 

El divendres vàrem anar a fer la Castanyada a Sant Guim. Ens va fer bon temps i vam poder passejar pel poble, observant els seus arbres amb els colors de la tardor. També vam ballar dances, tots junts, a la plaça de la font.

 

Aquí teniu la lletres d'algunes de les dances que vam ballar:

 

 

LA CASTANYERA

 

Quan ve el temps de collir castanyes,

la castanyera, la castanyera,

ven castanyes de la muntanya

a la plaça de la ciutat.

La camisa li va petita,

la faldilla li fa campana,

les sabates li fan cloc-cloc

i en ballar sempre balla així.

 

CANÇÓ DEL MARRAMEU

 

Marrameu torra castanyes
a la voreta del foc.
Ja n’hi peta una als morros
ja tenim Marrameu mort.

Pica ben fort, pica ben fort
que piques fusta, pica ben fort.

Marrameu i Marrameua
s’emboliquen en un llençol,
feien veure que era un home
i era una fulla de col.

Pica ben fort, pica ben fort
que piques fusta, pica ben fort.

Marrameu ja no s’enfila
per terrats ni per balcons,
que té una gateta a casa
que li cus tots els mitjons

Pica ben fort, pica ben fort
que piques fusta, pica ben fort.

 

EL BALL DE LA CASTANYA

 

El ball de la castanya
és fàcil de ballar
aixeca amunt la cama
i posa’t a girar.
 
 
Ja tenim penjades les fotos de l'excursió. Les voleu veure?

Els tallers de LA CASTANYADA

Novembre 15th, 2010 by formigues

 

Ha arribat el temps de castanyes i panellets i, com cada anys, a l'escola hem fet tallers. Aquest curs el taller d'educació infantil de P3, P4 i P5 ha sigut sobre el mateix personatge: la Maria Castanyera.

 

  • A la classe dels Cargol hem fet una carota, amb mocador inclós, de la Maria Castanyera 
  • A la classe dels Esquirols hem fet una titella mòbil, també de la Maria
  • A la classe dels Mussols hem fet una titella de la Maria Castanyera amb el cap de castanya! i un mocadoret, petitet, petitet al cap.

 

Feia molt de goig veure treballar als nens/es amb il·lusió, pintant, punxant, retallant, ajudant als companys més petits i gaudint d'aquests petits moments tant dolços.

Voleu veure unes quantes fotos?. doncs cliqueu la màquina de retratar!!!!!!

 

 

VISITA AL MUSEU DE L’AIGUA I TALLER DE BOMBOLLES

Novembre 15th, 2010 by formigues

 

 

La visita realitzada al Museu de l'aigua, ha estat molt interessant. Hem pogut escoltar l'explicació que ens han fet sobre: què és l’aigua?, l’aigua a la Terra, elevació, transport i la seva distribució, l’aigua a la llar, l’aigua i la salut, …etc, i fer-nos una idea dels diferents aspectes vers els elements per obtenir-la i utilitzar-la al llarg dels temps.

Hem pogut tocar i manipular el molí d'aigua (petitet),  que hi havia en un canal d'aigua, simulant el riu, ….tots l'hem fer funcionar!.

                 

Després hem fet un taller de bombolles de sabó, on hem après a fer la barreja amb tots els seus ingredients i, un cop tot remenat, hem sortit a fer VOLAR BOMBOLLES. Quin pessigolleig i que divertit quan les bombolles ens petaven al nas!

 

  

 

LES RUTINES, ELS HÀBITS I EL CONEIXEMENT DELS LÍMITS

Octubre 22nd, 2010 by formigues

 

El treball dels hàbits i les rutines és fonamental en l'educació infantil, perquè ajuda a potenciar l'autonomia i la socialització dels infants, així com a millorar les pautes i la responsabilitat en el treball.

 

SABEU QUÈ ÉS UN HÀBIT?

 

Els hàbits són formes de comportament adquirides per mitjà d’un aprenentatge o de l’experiència.

 

Són les conductes socials necessàries per poder-nos relacionar amb altres persones dins i fora de l’àmbit escolar. Reforcen l'autoestima i la seguretat personal. No només cal ensenyar-les, sinó fer nosaltres de model i acompanyar-los perquè quedin ben assolits i no suposi cap esforç utilitzar-los diàriament.

 

És imprescindible establir vincles de col·laboració entre l‘ escola i la família. Ha de ser un objectiu comú de cara al creixement personal i d’aprenentatge.

 

TIPUS D'HÀBITS A TREBALLAR A L'ESCOLA I A CASA:

 

Hàbits de Sociabilitat

  • Compartir el material
  • Ajudar els altres
  • Saber escoltar a tothom i respectar el torn de paraula
  • Saludar a l’arribar i marxar d'un lloc
  • Aprendre a jugar amb els altres sense barallar-se
  • Respectar les persones, els animals i les plantes
  • Respectar el mobiliari i el material
  • Respectar els horaris i ser puntuals
  • Trucar a la porta abans d’entrar en un lloc
  • Cal caminar a dins dels llocs i no córrer
  • Hem de seure bé
  • Parlar sense cridar
  • Demanar el torn de paraula
  • Saber disculpar-se i perdonar
  • Saber demanar les coses si us plau i donar les gràcies
  • No dir paraules grolleres, ni mentides i saber donar la cara …

 

Hàbits d'Autonomia i d'Higiene personal 

  •  Posar-se i treure’ns correctament la bata, el jersei o l’anorac.
  •  Saber veure la necessitat de rentar-se les mans.
  •  Posar-se la mà a la boca quan tossim.
  •  Tenir cura de mocar-se.
  •  Anar net/a. 
  •  Netejar-se després d’anar al wàter.
  •  No posar-se els dits al nas.
  •  No ficar-se els dits i/o altres objectes a la boca.  
  •  Menjar sol i sense embrutar-se …

 

Hàbits de Treball

  • Escoltar quan ens expliquen alguna cosa
  • Posar interès en treballar bé i polit
  • Aprendre a treballar sense gaire soroll ni cridar
  • Utilitzar correctament els estris més usuals
  • Participar en activitats comunes
  • Tenir curiositat i interès en aprendre coses noves
  • Saber acceptar les normes, els errors i en la mesura del possible rectificar-los
  •  No oblidar posar el nom a tots els treballs,
  •  Aprendre a treballar en grup …

 

 Hàbits d'ordre 

  • Recollir sempre les joguines i el material.
  • Entrar i sortir de la classe de forma ordenada.
  • Deixar la cadira ben col·locada.
  • Penjar l’abric, la bata i posar la bossa de l'esmorzar al seu lloc.

Aquests hàbits s’han de treballar a casa i a l’escola,

 

L’adquisició dels diferents hàbits els possibilita que tinguin una convivència positiva amb els altres i l’adquisició dels nous aprenentatges.

 

És important observar els petits progressos de l’infant dia a dia i saber-los valorar, perquè per als nens/es és una motivació important i necessària per seguir avançant. 

 

RECORDEU QUE:

 

Les petites operacions quotidianes esdevenen hàbits sobre els quals el nen construeix la seva autonomia.
La sobreprotecció no afavoreix que el nen desenvolupi la seva autonomia.

 

 

 

ANEM A LA CLASSE DELS MUSSOLS!

Octubre 22nd, 2010 by formigues

Hola família!

Hem començat un nou curs, i estem molt il·lusionats!

Ja som més grans, tenim 5 anys!

Aquest nou curs està ple de sorpreses, activitats, de gresca, de companyerisme, de descobriments, … DE MIL COSES I UNA MÉS!.Desitgem que, tots junts, fem una bona feina.

Us presentem el nostre grup classe:

 

 

 

———————————— CURS 2009-2010 ————————————

PINTAR MANDALES

Juny 22nd, 2010 by formigues

 

Els mandales, procedents de la cultura budista, són formes que ofereixen una base geomètrica simplificada que indueix a un model d'organització de l'espai, proporcionant als nens i a les nenes que els pinten un recolzament i una regulació de certes activitats motrius, gràfiques i verbals.

La utilització del mandala a l'escola és una tècnica de concentració i, alhora, una eina molt eficaç donat que calma i reequilibra el nostre cos. Així alliberem tensions, ordenem la ment, relaxem el cos i ens posem en situació d'aprenentatge.

     

Els mandales poden pintar-se amb colors de fusta, retoladors, ceres, pastels,… i segons la tècnica que es vulgui.

A part de contribuir a estimular l'aprenentatge i a ser un mitjà d'expressió i relaxació, els colors que utilitzen els nens i les nenes en els mandales també tenen un significat especial i el fet de fer-ne servir uns o altres va lligat a l'estat d'ànim de qui els pinta.

Això també ens serveix per conèixer millor l'estat emocional dels nostres alumnes.

 

 

   

   

Si observem el nostre entorn, veurem com la natura (les flors, …) o les construccions arquitectòniques (vitrals de les esglesies, …), ens ofereix molts mandales de diferents formes i colors.

 

        

 

 Vosaltres, pares i mares, també en podeu pintar un de tant en tant!, de ben segur que us sentireu bé. Amb música suau de fons, … per pensar, relaxar-te i/o meditar!