Promoció 2014-2015

TALLER DE SO

Gener 22nd, 2010 by formigues

A la classe ha vingut un músic formador de l'escola d'Arts Plàstiques Gaspar Camps.

 

Amb materials reciclats hem construit instruments de percussió, que són els instruments que es fan sonar picant, saccejant i fregant. Ens ho hem passat molt bé i ens han quedat també molt bé.

 

 

 

Mireu les fotos l'activitat a l'àlbum de la classe o clicant la càmera.

 

CELEBREM ELS “DIES INTERNACIONALS”

Gener 22nd, 2010 by formigues

 

Aquest curs els nens i nenes de primer treballarem algun dels dies Internacionals més significatius.

 

En parlem a classe, reflexionem, fem un petit treball escrit i dibuixat i acabem fent un mural a l'entrada de l'escola perquè tothom ho vegi i hi pensi.

 

Fins ara hem celebrat:

21 de setembre -  Dia Internacional de la Pau

16 de novembre-  Dia Internacional per a la Tolerància

20 de novembre-  Dia Universal de la Infància

25 de novembre-  Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones

01 de desembre-  Dia Mundial de la Lluita contra la Sida

03 de desembre-  Dia Internacional de les Persones Discapacitades

 

Mireu els murals que hem fet.

LA TARDOR

Novembre 27th, 2009 by formigues

 

A ritme de sardana, els nens i nenes de la classe hem après aquest poema.

Mentre picàvem les mans a taula, l'anàvem recitant.

Llàstima que no el pogueu escoltar!

 

———————- CURS 2008-2009 ———————-

Octubre 16th, 2009 by formigues

PRINCEPS, PRINCESES I CAVALLERS

Setembre 3rd, 2009 by formigues

A petició d'una bona colla de nens i nenes de la classe, aquest últim trimestre ens hem endinsant en un nou tema i en un nou món: el de les Princeses i els Princeps!

 

Hi ha molts i molts contes on els protagonistes són prínceps i princeses i com que cada dia n'expliquem un, ara ja en sabem un munt!.

 

Parlem de l'Edat Mitjana: d'on vivien i com vivien, també dels seus oficis, de quins transports utilitzaven, del perquè feien les guerres, … i dels seus vestits. Això si que ens ha agradat!. I ens ha agradat tant que un dia ens vàrem disfressar i semblàvem personatges acabats de sortir d'un conte!

 

A la classe hem construït un castell amb capses de cartró, molt grosses, que ens han portat els papes i les mames. I hem posat una campana per trucar perquè ens obrissin la porta; i torres i marlets, balcons amb flors i finestres amb vidres; té una porta al davant i un pont llevadís al darrera; … No hi FALTA RES!, ens ha quedat molt bé i com que és tant gran hi cabem molts a dins, fins i tot drets!.

 

El dia que ens vam disfressar vam fer un banquet (era l'hora d'esmorzar) i després danses i balls amb la música medieval que tenim a l'ordinador. A la tarda, el rei va nomenar cavallers als seus soldats i després vam fer un torneig, presidit pel rei "Roc el Daurat" i la reina "Mare" (que era la mestra), al pati del castell.

 

Bé, ens ho estem passant molt  i molt bé. Us pengem unes quantes fotos perquè també en pugueu gaudir vosaltres.

VISITA AL CENTRE “LA COMA”

Maig 21st, 2009 by formigues

Vàrem fer una sortida al Centre de recuperació d'aus rapinyaires "la Coma" per conèixer i observar en viu aquestes aus. Com que som la classe dels Mussols, va ser fantàstica la seva visita. poder veure tots els ocells que formen aquesta família ens va fascinar. 

El Duc, l'Òliva, el Gamarús, el Xot, el Mussol comú, el Mussol banyut, … tots ells eren allà!

Els vam veure volar, van observar les agragròpiles, les seves plomes, les seves cries, ….

A més de les aus rapinyaires nocturnes, hi havia les diürnes: àguiles, falcons, voltors, esparvers,… . Així vam saber diferenciar les seves diferències i fan fer una colla de jocs, simulant que nosaltres érem les aus, per aprendre els seus costums.

Les diferents aus ens van fer una exhibició de vol, i van escoltar el silenci del vol de les aus nocturnes i el batec de les ales de les aus diürnes.

Els monitors (la Vero, l'Hèctor, el José i l'Elena), van quedar molts parats que, nosaltres, una colla de nens i nenes de 5 anys, ja coneguéssim tantes i tantes coses  d'aquestes aus….penseu que som la classe dels MUSSOLS!.

Tot va anar molt bé i ens van felicitar per la nostra bona estada i el nostre bon comportament.

Voleu veure les fotos d'aquest dia?

L’ART A L’ESCOLA

Març 18th, 2009 by formigues

  PER QUÈ ESTUDIAR L’ART?   

  • Perquè forma part del nostre patrimoni històric i cultural
  • Perquè desenvolupa la capacitat expressiva i sensitiva de l’infant
  • Perquè ens ensenya a mirar el món que ens envolta d’una altra manera

OBJECTUS DEL TREBALL DE L’ART

  • Despertar l’ interès  per la pintura i els seus autors.
  • Familiaritzar-se amb algunes obres i autors.
  • Augmentar el nivell d' atenció.
  • Estimular la percepció visual i l' orientació espacial.
  • Exercitar l' observació atenta d' una realitat determinada.
  • Fer ús de la memòria visual.
  • Valorar el propi treball i els dels altres.

L’HIVERN

Febrer 24th, 2009 by formigues

Som a ple HIVERN. El fred ens fa pensar i parlar de la neu.

Quan arribem a la classe i esperem que hi siguem tots, podem fer varies activitats. Una d'elles és dibuixar a la pissarra. i, ves per on, últimament el tema de la neu i els ninots de neu és constant. Per això vàrem dicidir fer un mural perquè tots en poguéssiu gaudir.

Us agrada?

 

PARLEM DELS MANDALES

Febrer 9th, 2009 by formigues
 .
QUÈ ÉS UN MANDALA?

El mandala té origen en el Bramanisme i el Budisme. És una representació organitzada al voltant d’un centre que sintetitza de forma simbòlica l’estructura de la vida, i manifesta de forma gràfica el concepte de la vida com a cicle. Tot és un cercle vital, tot té un inici i un final, essent, però, el final, un nou origen; recupera la idea del pensament contingut dintre d’un cercle. El seu contingut és un tot, una entitat indissociable i alhora una síntesi del tot.

Pintar mandales és una activitat que podem fer per aconseguir la relaxació.

En general, acostuma a agradar molt als infants, fins i tot a aquells que no els agrada gaire pintar. Al ser espais petits els que han d'omplir, no es cansen i s'esforcen en fer-ho bé.

Els mandales són uns dibuixos dins d'un cercle o quadrat, fets generalment en formes geomètriques i que contenen un o més eixos de simetria.

Els mandales són considerats objectes que poden produir harmonia i tranquil·litat i, per tant, poden ser bonics per comtemplar.

Els podem trobar en diferents cultures, com els dibuixos místics dels aborígens d'Austràlia, els tapissos de sorra fets pels indis nord-americans, els rossetons de les esglèsies, etc. S'utilitzen amb freqüència en la cultura tibetana, especialment com a instrument d'instrucció, perquè aquests dibuixos tenen una gran complexitat. S'hi ens fixem, també els trobem molt sovint, dins la natura.

                        

MANDALA en sànscrit (idioma indoeuropeu, la llengua dels textos clàssics de l'hinduisme) vol dir cercle.

Es tracta d'una expressió artística que expressa la profunditat de l'espai humà. Mitjançant el seu contingut, colors i formes podem obtenir equilibri i pau interior. També es fa servir la paraula mandala per designar uns pensaments o emocions continguts dins d’un cercle.

COM TREBALLEM ELS MANDALES?

A la classe, també pintem MANDALES. Per fer-ho, primer posem una música suau, a vegades sentim l'aigua com corre pel riu, d'altres les onades del mar o uns ocells que piulent dins el bosc, també ens agrada escoltar el so del vent, …. Un cop estem preparats comencem a pintar el mandala que cadascú ha triat.

Es poden pintar amb colors de fusta, rotuladors, plastidecors, ceres, … I es pot emprar la tècnica que es vulgui ja que és completament lliure.

En acabar, els pengem tots, ens agrada mirar com ens ha quedat i observar els colors que hem fet servir. També parlem de com ens sentim quan el pintem.

Es pot realitzar a qualsevol hora del dia, especialment quan veiem l’infant més nerviós o quan necessita concentrar-se. 

Així, doncs, podem pintar i fer MANDALES per:

  • Estimular l’aprenentatge
  • Com a mitjà d’expressió
  • Com a mitjà de relaxació.
  • Com a instrument per superar situacions diverses (por, ansietat, nerviosisme, etc.)
ANALITZEM UNA MICA ELS COLORS

L’ús dels colors en els mandales també té un significat especial. El seu ús està relacionat amb l’estat d’ànim de qui els pinta o dibuixa. Descobreix el que amaga cada tonalitat:

  • Blanc: res, puresa, il·luminació, perfecció. 
  • Negre: mort, limitació personal, misteri, renaixement, ignorància. 
  • Gris: neutralitat, saviesa, renovació. 
  • Vermell: masculinitat, sensualitat, amor, arrelament, passió. 
  • Blau: tranquil·litat, pau, felicitat, satisfacció, alegria.
  • Groc: sol, llum, jovial, simpatia, receptivitat.
  • Taronja: energia, dinamisme, ambició, tendresa, valor. 
  • Rosa: aspectes femenins e infantils, tendresa, altruisme.
  • Lila : amor al pròxim, idealisme y saviesa.
  • Verd: naturalesa, equilibri, creixement, esperança. 
  • Violeta: música, màgia, espiritualitat, transformació, inspiració.
  • Or: saviesa, claredat, lluïdesa, vitalitat.
  • Plata: capacitat extrasensorial, emocions fluctuants, benestar

SIGNIFICAT DE LES SEVES FORMES

 Els mandales no són senzillament dibuixos de colors. Tots els elements que estan integrats en ell, tenen un significat. Coneix alguns dels més utilitzats:

  • Cercle: moviment, canvi, el verdader jo, …
  • Cor: sol. amor. felicitat, alegria, …
  • Creu: unió del cel i la terra, vida i mort, el conscient i l’inconscient,..
  • Quadrat: processos de la natura, estabilitat, equilibri, …
  • Estrella: símbol espiritual. llibertat. …
  • Espiral: vitalitat, energia, …
  • Hexàgon: unió dels contraris
  • Laberint: implica la recerca del propi centre.
  • Papallona: auto-renovació. transformació, …
  • Pentàgon: silueta del cos huma. terra, agua, foc.
  • Rectangle: estabilitat. rendiment, …
  • Triangle: agua, vitalitat, transformació …

 

Mireu els mandales que hem pintat a la classe! Aviat en començarem a fer (dibuixar) nosaltres. Ens fa molta il·lusió crear els nostres mandales!!

CLIQUEU-LOS A SOBRE
PER VEURE'LS MÉS GRANS
I OBSERVAR EL BEN PINTATS QUE ESTAN

Entra a l'àlbum de la classe per veure tots els altres mandales

BON NADAL 2008

Gener 4th, 2009 by formigues