Promoció 2014-2015

VISITA AL MUSEU DE L’AIGUA

Març 5th, 2008 by formigues

Hem visitat el Museu de l'aigua de "Cal Granotes". També hem fet un taller de bombolles.

Al Museu, ens van explicar la història de l'aigua, des dels nostres avantpassats que, se les tenien que inventar totes per poder tenir aigua; la tenien que treure de sota terra: construien uns forats, que en diem pous, i amb una galleda i una corda la feien arribar fins dalt.

També ens van enenyar les banyeres i les piques per rentar-se la cara i les mans. La roba la tenien que anar a rentar als rius. No tenien aixetes, encara no s'habien inventat.

Tampoc s'havia inventat l'electricitat, no tenien corrent ni endolls, i a la nevera, perquè es conservés el menjar, hi tenien que posar una barra de gel,……UF! moltes coses ens van explicar. Totes molt interessants

mé tard vam anar a fer el Taller de les Bombolles: Super, Super divertit!. 

Poseu visitar l'àlbum de fotos de la classe dels Esquirols i veureu com ho fem i com gaudim d'aquesta activitat.

                                   

 

L’HIVERN JA ÉS AQUÍ!

Febrer 15th, 2008 by formigues

Un cop passades les Festes de Nadal, ens tornem a retrobar. I quin munt de coses que ens ha cagat el Tió i ens han portat els Reis!.

L'hivern, ja fa uns quants dies que ha arribat, i ara ens posarem de ple en el treball i coneixement d'aquesta nova estació.

De moment hem après aquesta dita:

                                                     

A L'HIVERN, EL MILLOR AMIC

ÉS UN BON ABRIC.

L'HIVERN.

Primera activitat: Observem i experimentem amb els colors freds

Hem fet un petit estudi dels colors de l'Hivern: colors freds, tot observant i mirant diferents quadres i fotografies d'hivern. Els hem comparat amb els colors calents de la Tardor.

Hem buscat llocs i objectes de la natura on podriem trobar aquests colors, com per exemple: la neu, els núvols, el gel, …

Un treball de grup a estat el petit mural on tots hem pintat, amb pinzell, amb els colors freds. Però, sabeu què ens ha passat?, que el color gris també és un colors fred, un color d'hivern i a la classe no en teniem. Hem fet unes quantes barreges amb diferents colors i … l'hem descobert: estava amagat amb el blanc i el negre barrejats. Papes i mames, sabieu que si hi posem molt blanc ens queda un color gris claret, i que si hi posem molt negre un gris fosc?.

Mireu el nostre mural:

                   

Si aneu a l'Àlbum de fotos, veureu com treballem.

Segona activitat: Treballem amb els colors freds

Avui hem mirat diaris i hem vist  que tenen uns quants colors d'hivern: el blanc, el negre i el gris. Hem parlat dels colors que faltaven (tots els blaus) i hem decidit de posa'ls-hi i fer un dibuix amb ceres.

Mireu com dibuixem!

               

Si mireu l'Àlbum de fotos de la nostra classe, veureu com dibuixem …

POEMES DE NADAL

Febrer 13th, 2008 by formigues

Avui, a la classe, hem fet cagar el Tió. A més d'algunes llaminadures (tipic de tots els tions), ens ha cagat un conte : T'ESTIMARÉ SEMPRE, PETITÓ i els seus personatges: la guineu i el seu fillet en Cueta.

Ens ha agradat molt i de seguida hem explicat el conte. Ens ha agradat molt. És un conte dolç i ple d'amor.

Hem estat tant contents que ens han sorguit un seguit de

poemes que li hem dedicat al nostre TIÓ. Els vols llegir?

 

       

                      

 

El Tió és molt bufó,       

Caga joguines i també torró                                                                  
El que més m'agrada a mi  
és que cagui joguines                                                    
i que sigui bon minyó.
  

EUDALD Poch

                                                   Nadal és aquí.

                                                   La neu cau a la teulada.

                                                   Els nens fan un ninot de neu

                                                  i canten una cançó per fer cagar el tió.

                                                                                           XÈNIA Lorca

 

EL NADAL A L’ESCOLA

Desembre 19th, 2007 by formigues

Esquirols, el Nadal ja és aquí!

Sigueu bons minyons que el tió ha de venir!

Tots els nens i nenes de la classe decorem la nostra aula, el rebedor i l'entrada: la nostra ESCOLA. Celebrem aquesta festa amb molta il·lusió.

Ei! pares, mares, avis, àvies, tiets, tietes, … veniu que us ho ensenyarem! Hem après cançons i també us les cantarem.

 

DIBUIXEM EL NADAL 

 

 

QUE LA PAU DEL NADAL ARRIBI FINS A LES VOSTRES LLARS

 

BONES FESTES!

ESQUIROLS 

 

 

 

CONTE DE LA TARDOR

Novembre 20th, 2007 by formigues

Benvolgudes Mares i Pares:

Us fem arribar el "Conte de la Tardor" que hem explicat com introducció de la nova estació que ha arribat. Com sabeu, els vostres fills i filles, aprenen per mitjà del coneixement proper de l'entorn.

Una altra cosa que segur que sabeu és que les vostres filles i fills, els encanta que els expliquin contes. Per mitjà dels contes els motivem la seva pròpia imaginació, els desenvolupem l'observació de l'entorn, l'atenció i l'escolta activa.

Us deixem el conte per si vosaltres els hi voleu tornar a explicar a casa, ja us diem ara que els ha encantat!

 

 

"EL MAG DE LA TARDOR"

-Ai, que no arribo! Tan tranquil com estava prenent el sol…!

El mag de la tardor anava d'un cantó a l'altre. Semblava un sac de gemecs.

Anava tan de pressa que ni s'adonava que de la seva maleta, on duia totes les andròmines de la tardor, queien algunes fulles.

 -Eh! Esperi! &endash;va cridar al maquinista -. Esperi un moment! No em deixi aquí!

I va pujar al tren fent una gran gambada.

-Crec que ho porto tot1 Espero no haver-me deixat l'aigua! Fa uns anys me'n vaig oblidar i…A veure, sí, aquí està!

Espera, espera una mica que encara no has de sortir…-va dir mentre mirava dins de la seva maleta.

-. Bé, dormiré una mica fins a la meva estació!

I el mag es va adormir.Piii! Piii! Un xiulet el va despertar. El maquinista anunciava que era la seva estació. Piiii! Piiiii!

-Ja vinc! Ja vinc! Va, anem per feina!

.I agafant la seva maleta va baixar del tren.Havia d'anar a repartir pels camps i per les ciutats totes les coses que portava dins de la maleta; havia de canviar el paisatge, refrescar l'ambient, abrigar els nens, regar el terra…i tot ho havia de fer ell sol.

-Uf! Quina calor que fa aquí? Caldrà solucionar-ho!

I en obrir la seva maleta va sortir el vent.

-Bé, ja comença a refrescar. Encara que…, però…, per aquí tenia…, a veure…, ah, sí! Aquest fred ajudarà el vent.

Va fer el camí que sempre feia i en arribar al camp es va aturar per observar com anava canviant.

-Això és el que més m'agrada!Va tornar a obrir la maleta i van sortir un munt d'esquirols que, corrents, es van enfilar als arbres fent caure una pila de fulles daurades. 

El vent les escampava per terra i feia caure les que encara quedaven a les branques.

Colors vermellosos, groguencs i marrons acolorien el paisatge; un núvol ple d'aigua va regar-ho tot i va deixar una agradable olor a terra mullada.

-Què us sembla? &endash; va dir el mag-. Oi que és bonic?

-Eh! Mag! &endash; cridaven unes veuetes des de dins de la maleta-. I nosaltres, què?

Eren les fruites seques: les nous, les ametlles, les avellanes… Es queixaven perquè encara eren dins.-Si, ja ho sé! Ara ja podeu sortir. Correu! Pugeu als arbres! Enfileu-vos a les branques més altes i repartiu-vos pel terra.

El mag a la tardor va deixar el seu rastre pel camp.

Després va marxar cap a la ciutat i, allà per on passava, deixava boires, fulles, bufades de vent, pluja, fred…Va arribar en un parc on hi havia uns nens. En veure'ls va pensar que no aniria gens malament deixar algun bassal perquè els nens poguessin jugar-hi i va obrir la maleta, va agafar un núvol i el va prémer, una mica aquí i una mica allà.

Què més li faltava ara? Semblava que tot estava complet!, però encara quedaven coses dins de la maleta…

Es va dirigir cap a les cases dels nens, va obrir els armaris i els va omplir de jerseis, botes, paraigües…

-No podia oblidar-me d'això! &endash; va exclamar-.

Com gaudirien els nens si no els abrigo?I així el mag de la tardor va anar d'un lloc a un altre, obrint la seva maleta, traient els seus companys i deixant entre nosaltres la seva presència.

I catacric catacrac, el conte està acabat.

 

(Anireu trobant altres contes a l'apartat "Temes de Post" - "Contes" de la dreta d'aquest text) 

Tallers per TOTS SANTS

Novembre 19th, 2007 by formigues

A tota educació infantil hem portat a terme els tallers de Tots Sants centrats en el treball de tècniques visuals i plàstiques.
Els objectius d'aquest tipus de treball han estat els següents:

  1. Treballar en un espai diferent, amb una mestra diferent, i amb companys diferents… per desenvolupar la capacitat de sociabilització i adaptabilitat dels alumnes.
  2. A més, com uns som més grans que els altres, i tenim nivells diferents, treballem en base a la idea "ajudar el company". Així, potenciem el valor de la solidaritat i el companyerisme, i igual d'important, solidefiquem coneixements apresos.

"Sabieu, pares i mares, que només si se explicar una cosa, a un company en aquest cas, és que l'he entesa bé de veritat i fent-ho he consolidat el meu coneixement?".

La castanyada

Octubre 24th, 2007 by formigues

La festa de la castanyada és a prop i els nens/es d'educació infantil estem preparant els tallers que farem aquest nou curs.

 

Els tallers són una dinàmica de treball on ens interrelacionem els tres cursos d'educació infantil (P-3, P-4 i P-5). Aquests anys hem triat per a fer els tallers, tres tipus de text: la dita, l'endevinalla i la cançó. Partin dels texos farem un treball manual a cada classe. Ja us ho ensenyarem!!.

 

PARLEM DE LA VEREMA

Octubre 17th, 2007 by formigues

A la classe va sorgir la curiositat i les ganes d’aprendre coses noves sobre la verema i el raïm, arrel d’una conversa on varis nens/es havien d’anar a fer la verema: QUÈ VOL DIR FER LA VEREMA? va preguntar un nen. A partir d’aquí i al llarg del mes de setembre, varem estar treballant sobre el tema.

Primer vàrem observar els grans de raïm: la seva forma, els seus colors, la pell i els pinyols…  el seu gust, la seva olor… Vàrem fer hipòtesis de la quantitat de pinyols que tenia un gra: n’hi havia els mateixos si el gra era gros o petit? Quan un gra és gran, té més pinyosl que quan és petit?… i aiíx, mica en mica, hem anat aprenent a observar, a conversar, a investigar, a cercar informació: Quina sort que els pares i avis ens han ajudat!

 

 

        

 

Hem muntat un racó amb objectes que es fan servir per fer la verema; amb diferents parts dels ceps; amb molts tipus de raïm; …

Per últim varem fer most, és a dir suc de raïm, amb un colador i amb una mà de morter varem prémer molt raïm, el suc queia dins d’una gerra i després el vam repartir i tots el vam tastar. Vam descobrir que el color del most del raïm verd era el mateix que el del raïm negre. Que ho sabieu?

….Ummmm QUE BO! TENIA GUST DE MEL. I sabeu per què?

Doncs perquè PER SANT MIQUEL, EL RAÏM TÉ GUST DE MEL.

Ja hem acabat el CEP i hem fet most a classe!

Octubre 8th, 2007 by formigues

Aquí teniu el resultat final del nostre cep, li hem fet més sarments, li hem fet més bagots, i li hem posat més pàmpols. Ens ha quedat molt bonic, oi? i hem après moltes coses del raïm, i ara, a més, ens agrada molt per menjar-nos-el!

Mares i pares, feu-nos el joc de les paraules, sabem el nom de totes les parts!

Reunió Mares i Pares classe dels esquirols

Setembre 24th, 2007 by formigues

Benvinguts a l’escola, un any més, mares i pares dels esquirols.

Ja hem fet la reunió, i aquí en tenim el resultat. No us oblideu que vosaltres sou importants perquè els vostres fills i filles agafin confiança en l’ús de l’ordinador.

A veure si us troben a la foto, i a l’àlbum de fotos, us expliquen la seva classe.