Promoció 2014-2015

ELS NOSTRES CIRCUITS ELÈCTRICS

Juny 12th, 2015 by formigues

 

En motiu del projecte interdisciplinari i des de l’assignatura de Coneixement del Medi Natural, els alumnes de la classe de 6è, hem construït un circuit elèctric treballant individualment, amb parelles o en grups de 3 persones.

 

 
 

La professora ens va donar un guió on s’indicaven els requisits necessaris per poder fer i presentar el circuit, així com informació diversa de com fer-lo. Per altra banda, acompanyant el circuit, havíem de realitzar una presentació mitjançant un Power Point o el muntatge d’un vídeo amb Movie Maker, on s’hi expliqués el procés realitzat amb imatges que el documentessin, així com els problemes amb els què ens vam trobar i les solucions que hi vam aplicar i, finalment, exposar la conclusió i opinió personal del treball realitzat.

 

Vam disposar de força temps per poder complir amb els terminis i realitzar el treball correctament sense presses, de tal manera que la primera setmana, vam realitzar un esquema previ del circuit que volíem construir, així com una llista del material que necessitaríem.

 

 

Un cop fet, revisat i perfeccionat l’esquema previ, per Setmana Santa vàrem començar a construir els nostres circuits i vàrem disposar de dues setmanes més per acabar de fer els retocs finals que consideréssim pertinents.

 

Així doncs, el dia 18 de maig, vam dur els circuits elèctrics finalitzats a l’escola on, a partir dels quals, vàrem muntar una exposició a la biblioteca perquè els poguessin veure tots els nens i nenes de l’escola. Quan la vam tenir muntada, vàrem elaborar un cronograma per tal que els diferents cursos poguessin fer la visita a l’exposició i ens vam repartir els dies entre tots per ensenyar i explicar els nostres circuits als diferents cursos que la visitaven.

 

Finalment, vàrem fer les exposicions orals explicat els nostres circuits i a partir de l’observació del circuit i de l’explicació de l’autor o autors, ens vàrem autoavaluar, amb la supervisió de la professora, obtenint uns resultats finals de molt alt nivell.

 

 

 

Estem molt contents de la feina feta i dels resultats obtinguts!

 

Èlia, Aina, Zouhair i Jesús

 

 

El fet de treballar amb aquesta metodologia emmarcada dins del projecte interdisciplinari, la realització d’aquest circuit, ha implicat el desenvolupament del tractament de la informació i la competència digital, la competència lingüística, la matemàtica, la social i ciutadana, així com l’autonomia i iniciativa personal i aprendre a aprendre, a més, lògicament del coneixement i interacció amb el món físic. Ha estat un treball que ha implicat la intervenció des de diferents assignatures com, Coneixement del Medi Natural, Informàtica i Llengua Catalana.

 

En nom dels professors volem felicitar-vos per la feina realitzada, que no ha estat poca ni fàcil, i en nom dels professors i els alumnes de la classe, també volem agrair a les famílies i persones pròximes que han dedicat part del seu temps a col·laborar en la construcció dels circuits.

 

Aquí us deixem un bon recull de les fotografies de totes les activitats que s’han realitzat entorn als circuits, així com els propis treballs i els autors dels mateixos. Esperem que gaudiu veient-les ja que aquest treball, tot i que ens ha agradat molt i n’hem après moltes coses, ens ha suposat un esforç i una dedicació molt important.

 

Mireu, mireu…

 

L’escola i els professors, aprofitem l’avinentesa per fer-vos arribar els nostres millors desitjos en la nova etapa que iniciareu el curs vinent. Molta sort a tots!!!

 

DISSECCIONEM CERVELLS DE XAI

Juny 12th, 2015 by formigues

 

Un dimecres del passat mes de maig, vam fer una pràctica per tal d’experimentar i observar un encèfal real per fora i per dins, la qual estava inclosa en l’estudi que estàvem realitzant sobre el sistema nerviós en general.

 

 

Per fer la pràctica, ens vàrem dividir en 6 grups reduïts de treball, en què cada grup disposava d’una safata amb: un encèfal de xai, una lupa, unes tisores, unes pinces i un bisturí.

 

Mentre observàvem i manipulàvem l’encèfal, anàvem realitzant un informe de pràctiques on havíem de dibuixar el què observàvem, tot identificant-ne el diferents òrgans que el formen (cervell, cerebel i tronc encefàlic) així com la seva estructura, textura i tacte tant interna com externa, per acabar responent una sèrie de preguntes sobre el què havíem pogut observar en l’encèfal, en general, i en el cervell, en concret, que havíem disseccionat.

 

 

I finalment, a netejar i endreçar tot el material!….

 

Però la pràctica no es va acabar aquí, perquè a la classe següent, vàrem poder observar, amb l’ajuda dels microscopis òptics, una neurona motora i una mostra de teixit cerebral, els quals vam representar, de la manera més realista possible, en un full i en vàrem identificar les parts i estructures principals.

 

 

 

Va ser molt interessant i alhora divertit!

Elsa, Nil, Cristian i Manel

 

 

Cliqueu la càmera per veure totes les fotografies de l’activitat

PORT AVENTURA

Juny 4th, 2015 by formigues
 
Ja s’acosta el final de curs i això fa olor d’excursió a Port Aventura!
 

Com és tradició al centre, els alumnes de Cicle Superior van fer cap al Parc Temàtic de Salou el passat 29 de maig.

 

 

Va ser tot un èxit! El temps ens va acompanyar, fet que va ajudar a gaudir al màxim de les instal·lacions, i vam accedir amb rapidesa a les atraccions.

 

Tot plegat un dia esplèndid en tots els sentits!

 

TALLER D’ESCRIPTURA 2 - ELS POEMES

Juny 4th, 2015 by formigues

 

Els alumnes de 3r i 6è de Primària, ha realitzat un recull de poemes que han inventat, en el segon taller d’escriptura que han realitzat quest curs.

 

Aquest exercici cooperatiu organitzat en grups reduïts, ha permès treballar, entre d’altres aspectes, la competència lingüística, la d’aprendre a aprendre i la digital.

 

Tots n’han gaudit durant el seu procés i nosaltres dels seus resultats. Felicitats!

 

EL MEU HORTET!

Juny 4th, 2015 by formigues

 

De l’hort al plat! Aprendre a menjar sa i menjar bé és un dels objectius a treballar a la nostra escola. Quina millor manera de for-ho, que plantant i fent créixer de manera natural els nostres productes a l’hortet de l’escola.


Una bona aminada ha estat el resultat d’aquest curs. Enciams, espinacs i raves cuidats amb molta cura i atenció, que han crescut per finalment celebrar-ho amb un àpat ben saludable entre companys!

 

PETITS GRANS CIENTÍFICS: Observem cèl·lules amb el microscopi òptic

Maig 5th, 2015 by formigues

 

El passat dimecres dia 15 d'abril, els alumnes de 6è de Primària, vam anar a l'Escola Anoia a realitzar una pràctica de biologia, que va consistir en conèixer i saber com utilitzar un microscopi òptic per tal de poder observar cèl·lules reals. Per una estoneta, ens vam convertir amb petits grans científics!

 

 

La pràctica es va dividir en dues parts. La primera va consistir en una explicació, per part de la professora de Medi Natural, sobre les parts i funcionament d’un microscopi òptic i que, al mateix temps, anàvem posant en pràctica amb els aparells òptics que teníem al davant.


 

En la segona part de la pràctica, com que ja sabíem com funcionava el microscopi i en coneixíem les seves parts, vam observar cèl·lules animals i vegetals. Es van oferir dos voluntaris i els hi van demanar que es fessin passar un bastonet  per dins de la galta per tal d’extreure les cèl·lules animals. Pel què fa a les vegetals, les vam extreure de la pell d’una ceba.

 

 

Finalment, un cop preparades i observades les diferents mostres i d’haver portat els nous aprenentatges a la pràctica, es varen repartir unes fitxes, on hi havia una sèrie d’exercicis sobre el què havíem après que vam completar individualment i després vam corregir tots junts. 

 

Roc, Marc i Rubén

  Mireu, mireu…

Sant Jordi 2015

Abril 23rd, 2015 by formigues

 

Aquí teniu una mostra dels treballs realitzats pels alumnes de 6è de Primària en motiu de la celebració de la Diada de Sant Jordi. Esperem que us agradin força, així com el poema de la Joana Raspall que acompanya aquestes imatges. Que tingueu una bona Diada de Sant Jordi!

 

Pel caminet de vora el riu,
tresca que tresca,
va galopant un cavaller.
                          Sant Jordi va,
                                  Sant Jordi ve!


Ha senti dir que hi ha un país
plora que plora
perquè d'un drac és presoner.
                          Sant Jordi va,
                                  Sant Jordi ve!


La seva espasa al raig del sol
brilla que brilla.
-Cercaré el drac i el venceré!
                           Sant Jordi va,
                                   Sant Jordi ve!


I tot tornant, quan l'ha vençut,
dubta que dubta:
-Potser aquest drac no és el darrer…
                           Sant Jordi va,
                                    Sant Jordi ve! 

  

       Joana Raspall 

ECLIPSI DE SOL - 20 de març de 2015

Març 26th, 2015 by formigues

 

El dilluns dia 16 de març, vam realitzar un taller previ a l'eclipsi de sol del divendres dia 20 de març, que es va dur a terme a l'escola, a càrrec del Sr. Albert Borràs, director de l'Observatori de Pujalt.

 

El taller va consistir en conèixer aspectes importants relacionats amb l'eclipsi, com per exemple aprendre conceptes imprescindibles per entendre el fenomen, descobrir-ne curiositats, observar el sol a través d'un telescopi amb un filtre de protecció i a través d'unes ulleres especials i, també molt important, conèixer les mesures de seguretat imprescindibles per poder observar correctament un eclipsi de sol.

 

 

 

 

Finalment, va arribar el dia tan esperat, el divendres dia 20 de març, i vam tenir la gran sort de poder observar l'eclipsi perfectament bé!

 

Els alumnes de 6è vam utilitzar dos mètodes diferents per observar-la. Les ulleres especials per mirar el sol que hi havia a l'escola, però també ens vam construir un aparell nosaltres mateixos, concretament ens vam fabricar una cambra fosca amb una capsa de sabates. Consisteix en projectar la imatge del sol en una superfície blanca per poder veure què passa sense haver de mirar-lo directament. La veritat és que van funcionar molt i molt bé!

 

 

 

Utilitzant les ulleres especials vam poder veure el sol així de bé!…

 

 

 

 Cliqueu la càmera per veure'n més fotografies

 

EL JOC DE CIÈNCIES NATURALS

Març 26th, 2015 by formigues
 

Els alumnes de 6è, des de l'àrea de Medi Natural, hem creat el joc de Ciències Naturals. Consisteix en esbrinar un seguit de preguntes que hi ha en unes targetes que hem fabricat, sobre temes que hem treballat durant el primer trimestre: L’univers, el sistema solar, la geosfera i les roques. Aquestes preguntes es divideixen en 4 tipus: Veritat o fals, ordena, endevina i explica’t.

 

Es juga amb: 

 

·          Un dau

·          Dos o més grups de jugadors

·          Un presentador (opcional)

·          Les targetes amb les preguntes

·          La targeta de les normes de joc

·          I moltes ganes d’aprendre i passar-s’ho bé…

 
 

Com s’hi juga?:

 

1. Un grup tira el dau i li tocarà un nombre entre 1 i 6.

2. Segons el nombre que toqui i segons el què indiqui la targeta de les normes de joc, el presentador o l’equip que no hagi tirat el dau, llegeix un tipus de pregunta.

3. L’equip ha d’intentar esbrinar la pregunta, si falla li toca al següent equip, però si l’encerta continua tirant el dau fins a un màxim de 3 vegades seguides, llavors passa el torn a l’equip següent.

4. Quan esbrines una pregunta, l’equip s’emporta 1 punt, excepte en el cas que toqui el tipus de pregunta “explica’t”, que val 2 punts o un torn més extra (es decideix entre tots els equips participants abans de començar a jugar).

 
 
Si podem, farem més targetes a partir dels temes que anem fent.
  
  Valentina, Irina, Yeneva, Thalia i Xènia
 
 
Cliqueu la càmera per veure més fotografies
 

CO-AVALAUCIÓ, activitats competencials

Març 26th, 2015 by formigues

 

Normalment l’alumnat aprèn a ser capaç d’autoavaluar-se a partir d’avaluar els companys i companyes, amb la finalitat d’ajudar-los, ja que sovint reconeixen millor què han fet correctament i els seus errors, a partir d’identificar-los en les produccions d’altres.

 

L’avaluació amb una finalitat formadora comporta implicar-hi molt a l’alumnat, a partir de processos de co-avaluació i d’auto-avaluació. Per tant, és important promoure sistemes que afavoreixin l’avaluació/regulació entre iguals i l’autoavaluació, més que no pas “corregir” de manera unilateral moltes produccions de l’alumnat. 

 

Per tal d’afavorir aquest tipus d’experiències, a l’escola es posen en marxa diferents activitats com aquesta que duen a terme els alumnes de 6è a l’àrea de llengua catalana. Per grups, els alumnes, han de posar en comú el resultat de diversos plantejaments i avaluar els resultats propis i els dels companys.