Promoció 2014-2015

Theatre time! A Yankee in King Arthur’s Court

Març 26th, 2015 by formigues

 

 

As every year, we’ve been working in a theatre project. In that occasion, we’ve selected an adaptation of a Mark Twain’s novel. A Yankee in King Arthur’s Court is a modern play about one of the most famous books ever written. It is a funny way to show students a bit of culture and a lot of English. In fact, it is a complementary experience that gives the opportunity to improve the learning of the English language.

 

Here you can practice one of your favourites songs, click on the image.

 

Have a nice time!

 

 

 

 

It’s not that hard!


 If you want to win the game,

If you want to pass the exam,

If you want to get the girl, listen!

All you have to do is try!

You will see: it’s not that hard at all!

 

If you want to win the game,

If you want to pass the exam,

If you want to get the girl… It’s not that hard!

But beware friend, they might say: “What comes easy will soon go away”,

(spoken: Ha, ha, ha don’t listen to them! C’mon!)

 That’s not true!

 

If you want to win the game,

If you want to pass the exam,

If you want to get the girl,

You should try it, just give it a go!

 

If you want to win the game,

If you want to pass the exam,

 If you want to get the girl, don’t waste your time

 

If you want to win the game,

If you want to pass the exam,

 If you want to get the girl, it’s not that….hard!

 

IDENTIFICACIÓ I CLASSIFICACIÓ DE ROQUES

Març 23rd, 2015 by formigues

 

Enguany, els alumnes de 6è hem estudiat l’estructura, formació i composició de la Geosfera i, per conèixer-la més bé, hem fet una pràctica sobre les roques que la componen.

 

Ha consistit en identificar les roques més abundants de la superfície terrestre mitjançant una clau dicotòmica d’identificació, organitzant-nos en diferents grups. Disposàvem del següent material: diverses roques, estereomicroscopis (lupes binoculars) i una clau d’identificació. Primerament, en decidíem el tipus, és a dir, si la roca era magmàtica, sedimentària o metamòrfica. Seguidament llegíem el primer punt de la clau d'identificació del tipus seleccionat. Si la descripció coincideix, es passa al punt que s’indica al final de la frase, si no coincideix, es passa al segon punt i així fins a trobar la roca corresponent.

 

 

 

Mentre anàvem avançant, anàvem fent un informe dividit en diferents apartats:

 

-Objectiu: Apartat on s’explica la finalitat de la pràctica.

-Material: S'enumeren els materials usats.

-Procediment: S’expliquen els passos que s’han seguit.

-Resultats: Aquí hi ha explicat el resultat obtingut, és a dir, el tipus de roca i la roca en qüestió.

-Discussió: S’explica per què la roca és la que és.

-Conclusió: Resum i opinió de l’experiment.

 

 

 

Finalment, hem realitzat un treball sobre diferents objectes quotidians que ens envolten que s’han obtingut a partir de roques i minerals que hem estudiat, explicant d’on surten, per a què serveixen i com es fabriquen, entre altres aspectes.

 

 

 

Carla, Meritxell, Eudald i Eugeni

 

 

Cliqueu la càmera per veure totes les fotos de l'activitat

 

 

ACTIVITATS A L’ESCOLA ANOIA

Març 14th, 2015 by formigues

  

Iniciem el cicle d'activitats amb el nostre centre de secundària adscrit, l'Escola Anoia, tal i com acostumem a fer cada curs amb la finalitat de proporcionar als nostres alumnes un apropament a la nova etapa de secundària. Aquesta vegada hem anat a elaborar el "Perfum de l'Anoieta".

 

 

Com és tradició, hem seguit el procés de creació d’un perfum des de la pròpia elaboració amb herbes aromàtiques de l’hort, fins a la tasca final d’envasat. Per tal de complementar l’activitat interdisciplinària, els alumnes han procedit a la creació d’un vídeo publicitari per donar a conèixer el nostre producte legítim, el "Perfum de l’Anoieta".

CARNESTOLTES - SORPRENEM!!!

Març 14th, 2015 by formigues

 

Aprofitant la temàtica del nostre projecte de les emocions, els alumnes de 6è hem elaborat màscares per SORPRENDRE a xics i grans!!

 

 

SORPRESA!!!!

PREMI: DIBUIX DELS TRES TOMBS

Febrer 12th, 2015 by formigues

 

L’antic Gremi de Traginers d’igualada va organitzar, com ja és habitual, el concurs de dibuixos dels tres tombs sota el lema “Surt a veure els Tres Tombs”.

 

Aquest any, amb una participació molt nombrosa de diferents dibuixos de 15 escoles, el nostre centre, es va emportar dos premis.

 

Segons el veredicte  del 10è concurs de dibuix infantil, Eudald Poch, va ser el guanyador de la categoria de 6è de Primària i, Karol Helen Juvencio de la de 4t.

 

 

Eudald Poch


 

ENHORABONA!

TALLER - Descobreix el Món de la Química

Febrer 12th, 2015 by formigues

 

 

 

Amb l’objectiu d’introduir als més joves en el món de la química, el passat dijous 5 de febrer els alumnes de 6è curs van participar del taller “Descobreix el Món de la Química”.

 

L’activitat impartida per dues professores de l’Escola d'Enginyeria d'Igualada, que es van desplaçar al nostre centre, va resultar molt interessant per als alumnes ja que els va permetre veure diferents reaccions químiques, així com observar canvis de color (àcid-base) amb productes quotidians.

 

 

 

 

La sessió va servir també per conèixer terminologia específica i instruments de maneig habituals de laboratori. Tots ells es van mostrar molt curiosos i amb moltes preguntes que, molt amablement, les professores van anar contestant. Tot plegat una bona “reacció”!!!

 

PROJECTE DE LES EMOCIONS: La Sorpresa!

Febrer 11th, 2015 by formigues

 

 

Tal i com us vam anunciar a l'inici de curs, el nostre centre té com a un dels objectius prioritaris, el treball de les emocions. Dins del primer bloc del projecte, aprenem a conèixer les emocions, us fem cinc cèntims del què estem descobrint i treballant actualment a cicle superior on ens hem centrat amb la …. SORPRESA!!    


La sorpresa és una emoció neutra, és a dir, que en si mateixa no suposa una reacció ni agradable ni desagradable. La seva funció és facilitar l'aparició d'estats emocionals posteriors.  


En si mateixa, la sorpresa és l'emoció neutra per excel·lència i en les seves característiques inclouen una barreja dels altres estats emocionals.


La sorpresa és una reacció que es produeix quan passa alguna cosa estranya o imprevista, a conseqüència de la qual, l'atenció i la memòria de treball processen l'estimulació per la reacció posterior. Per tant, la sorpresa és una emoció molt breu que es converteix ràpidament en una altra emoció.


La sorpresa també té certs efectes fisiològics que afecten al sistema circulatori, com la desacceleració de la freqüència cardíaca o la vasoconstricció perifèrica, així com la vasodilatació cefàlica o l'augment brusc de la conductància de la pell. La sorpresa també incrementa momentàniament l'activitat neuronal.

Per a què serveix la sorpresa? 

 

Gràcies a la sorpresa ens preparem per afrontar altres esdeveniments sobtats i inesperats, facilitant els processos d'atenció i d'interès, i dirigint els processos cognitius a la nova situació. En aquest sentit, la sorpresa facilita l'aparició de la reacció posterior apropiada, tant emocional com conductual. D'aquesta manera, la sorpresa ajuda a eliminar l'activitat residual del sistema nerviós que pugui interferir amb la reacció apropiada a les noves circumstàncies.

 


VERS DE NADAL

Desembre 22nd, 2014 by formigues

 

Els arbres, les guirlandes, les llums… tot fa olor de Nadal. Nosaltres, per no ser menys, preparem l’aula, els àlbums, decorem l’escola, fem postals i… com cada any volem un vers de Nadal.

 

Aquest, però serà una mica diferent i de collita pròpia. Una bona manera de posar a prova els coneixements és enfilant l’agulla i teixint  els nostres propis versos.  Aquí teniu el vers de 6è:


 

VERS DE NADAL


 

Nadal és l’estrella,

 

que ens marca el camí,


tan pura i tan bella


com un dolç matí.


Nadal són les festes


 plenes de tradició,


els torrons i les neules


i fer cagar el tió.


 


Eudald P. F.

 

TALLER D’ESCRIPTURA - EL DIÀLEG

Desembre 22nd, 2014 by formigues

 

Ja hem iniciat el taller d’escriptura entre els cicles mitjà i superior! Aquest taller té com a objectiu prioritari promoure l’assoliment de competències lingüístiques, si bé de retruc també pretén facilitar espais d’aprenentatge entre nivells i diversificats.

 

Aprendre a aprendre, compartir, interactuar , cooperar,  interpretar, imaginar, interpretar, gaudir… són alguns dels aspectes que faciliten aquest tipus de treball i agrupament.

 

Els alumnes de 3r i 6è s’han anat trobant per tal de crear diàlegs a partir d’imatges relacionades amb el Nadal i, la veritat, és que han sorgit treballs molt interessants i curiosos on cada curs ha aportat el seu granet de sorra.

 

 

L’experiència ha agradat molt a tothom o sigui que ben aviat ho repetirem.

 

EXPERIMENTS A LA CLASSE DE SISÈ

Desembre 12th, 2014 by formigues

 

El dia 12 de novembre de 2014, la nostra classe a l’assignatura de medi natural, vam realitzar un experiment per comprovar com es produeix la sedimentació química i física a la natura.

 

Vam fer grups de quatre persones per fer l’experiment de la sedimentació física o de materials no dissolts, pel qual vam necessitar un recipient, argila, aigua, sorra i una cullereta per remenar.

 

Primerament vam omplir el recipient amb sorra, argila i aigua. Seguidament vam remenar i vàrem observar-ne el seu contingut, llavors vàrem deixar-lo reposar uns deu minuts, per tornar a observar-ne el contingut i així poder extreure conclusions de què havia passat i com ho podíem relacionar amb la sedimentació que es produeix a la natura.

 

Finalment, després dels 10 minuts, vam poder distingir clarament els diferents materials que havíem introduït en el recipient, ja que la sorra es va dipositar al fons de seguida i al cap d'una estona, es va anar dipositant l'argila damunt de la sorra.

 

 

 

La conclusió que vam treure tota la classe, és que això passa perquè primer es dipositen els materials més pesants i a poc a poc els que pesen menys i en definitiva, això és el què passa quan es produeix la sedimentació física a la natura, per exemple, en un riu.  

 

Per altra banda, també vam voler comprovar experimetalment la sedimentació química o de materials dissolts. Per fer-ho vam omplir un got amb aigua i sal i hi vam posar unes pedres.  La mestra ens va dir que hauríem d’esperar unes setmanes per poder observar com l’aigua s’evapora i la sal cristal·litza damunt les pedres. Com que ara no fa calor, costa que l'aigua s'evapori i encara n'estem esperant el resultat.

Andrea, Yeneva i Gerard